beantwoord

4 kaartjes gekocht ipv 2

• 31 juli 2020
  • 7 reacties
  • 173 Bekeken

Geachte medewerker van de NS,

Gisteren, 30 juli reisde ik van Prinsenbeek naar Dordrecht maar ik had online kaartjes gekocht 5 min van te voren maar ik kreeg maar geen e-mail binnen dat het gelukt was dus heb ik op het station nog 2 kaartjes gekocht. Met die kaartjes had ik ingecheckt, alles was goedgedaan, maar dan in de trein krijg ik alsnog dat e-mailtje met de kaartjes die ik eerder had gekocht. Is er een mogelijkheid dat ik het geld terug krijg van mijn online kaartjes aankoop?

mvg,

Merel Vogelezang

icon

Beste antwoord door Thom 31 juli 2020, 12:06

Als u echt volledig identieke kaartjes heeft, krijgt u het geld van een van hen terug. Daarvoor moet u contact opnemen met Klantenservice. Hou de kaartjes bij de hand.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan, maar echt alleen dan, telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans veel sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u echt volledig identieke kaartjes heeft, krijgt u het geld van een van hen terug. Daarvoor moet u contact opnemen met Klantenservice. Hou de kaartjes bij de hand.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan, maar echt alleen dan, telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans veel sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Ook dit topic keert zo'n beetje dagelijks terug op het forum. Klanten verwachten nadat ze betaald hebben dat er gelijk een mail is met het kaartje. Zou met de huidige technische mogelijkheden ook wel moeten kunnen denk ik. Het gaat vaak goed maar nu bij Merel dus ook weer fout. Merel moet weer contact opnemen met de klantenservice. Geld moet weer worden terugbetaald enz.enz..

Er staat nu ergens begreep ik dat het een uur kan duren voor je je kaartje binnen krijgt. Ik zou een verbeterplan willen voorstellen om er voor te zorgen dat dit maximaal 2 minuten duurt. Voor NS is het grote gewin dat je de klantenservice ontlast en dat je niet allerlei dubbel aangeschafte kaartjes moet terugbetalen.

Topics die veelvuldig op dit forum voorkomen zouden moeten worden aangepakt. Bij de spookmelding van ten onrechte in rekening gebrachte “ïntercity direct toeslag” lijkt dit inmiddels gelukt te zijn. Indien ook deze wordt opgepakt verdwijnt weer een stukje van dit forum. (Een groot gedeelte van het forum bestaat nu eenmaal uit klachten).    

In principe is dat al zo, Pingpong. En of het nu de regel is dat het tot een half uur kan duren voor het ticket binnen is of binnen 2 minuten, het blijft dezelfde situatie. Tickets worden (met de huidige half uur regel) namelijk zo snel mogelijk verstuurd en is eigenlijk altijd direct te vinden in je inbox. Er kan echter af en toe vertraging ontstaan door tal redenen. Als hier 2 minuten voor zou staan zou dit nog steeds af en toe voorkomen en blijft de situatie onveranderd. Gelukkig komt het niet zo vaak voor.

Gelukkig komt het niet zo vaak voor.

Daarover verschillen we dus van mening.

Reputatie 7
Badge +3

@Pingpong Er wordt bij het bestellen een melding gegeven dat als na een uur er nog geen mail is ontvangen men contact kan opnemen met de klantenservice. Dat was in maart 2020 nog zo. Dat impliceert volgens mij dat de kaartjes niet altijd direct gemaild worden. Het hangt ook van jouw provider of internetverbinding af hoelang het duurt.

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe Er wordt op de site vermeld dat je met een e-ticket “direct” kunt reizen en dat je je tickets “binnen een kwartier” kunt downloaden en printen. Dat is in juli 2020 nog zo. Dat impliceert volgens mij dat de kaartjes in principe altijd direct, maar hooguit binnen 15 minuten, gemaild worden. Het hangt niet van jouw provider of internetverbinding af hoelang het duurt, de mails zijn geen gigabytes groot.

Reputatie 5

Ik vind het ook te gek voor woorden dat het zo lang duurt voordat de tickets er zijn.

Reageer