beantwoord

40% korting bij een anonieme ov mogelijk?

  • 10 October 2015
  • 2 reacties
  • 7860 Bekeken

Beste lezer,
Een vriend uit Engeland komt binnenkort naar Nederland voor twee weken en wilt een aantal keer met de trein reizen.
Als ik voor hem een anonieme OV chipkaart bestel, kan hij dan met 40% korting met mij mee reizen als ik een studenten OV chip kaart heb of is dat niet mogelijk bij een anonieme OV?
Met vriendelijke groet,
Timo
icon

Beste antwoord door Thom 10 October 2015, 12:35

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Met een anonieme kaart kan hij met u meereizen met 40 procent korting. Hij moet dan samenreiskorting op de kaart zetten . Dit doet hij op het automaat en dat kost niks.

Let wel op: de samenreiskorting is per reis dus van inchecken tot uitchecken. Hij blijft na het uitchecken alleen op de kaart staan als hij binnen 35 minuten weer incheckt.

Je kunt zo vaak als je wilt samenreiskorting er op laten zetten . Tegenwoordig is het ook mogelijk 2x de korting te nemen. Handig bij een retour.

Uw vriend moet voldoende saldo op de kaart hebben om de reis te kunnen betalen en minimaal tien euro bij het inchecken
Met een anonieme kaart kan hij met u meereizen met 40 procent korting. Hij moet dan samenreiskorting op de kaart zetten . Dit doet hij op het automaat en dat kost niks.

Let wel op: de samenreiskorting is per reis dus van inchecken tot uitchecken. Hij blijft na het uitchecken alleen op de kaart staan als hij binnen 35 minuten weer incheckt.

Je kunt zo vaak als je wilt samenreiskorting er op laten zetten . Tegenwoordig is het ook mogelijk 2x de korting te nemen. Handig bij een retour.

Uw vriend moet voldoende saldo op de kaart hebben om de reis te kunnen betalen en minimaal tien euro bij het inchecken


Bedankt Thom voor het antwoord,
Dit was precies wat ik zocht!
Fijn weekend.

Reageer