beantwoord

40% korting online

Ik wil online een treinkaartje bestellen met 40 % korting hoe doe ik dat?
icon

Beste antwoord door Thom 10 mei 2017, 20:33

Dat is, helaas voor u, niet meer mogelijk. Korting kan wel in de vorm van samenreiskorting maar ook dan heeft de samenreiziger een chipkaart nodig. 40 procent korting zonder chipkaart gaat niet.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat is, helaas voor u, niet meer mogelijk. Korting kan wel in de vorm van samenreiskorting maar ook dan heeft de samenreiziger een chipkaart nodig. 40 procent korting zonder chipkaart gaat niet.
Welkom op het NS Serviceforum, renpri :)

Dat is inderdaad al een tijd niet meer mogelijk. Je kunt het advies van Thom opvolgen. Mocht je nog geen OV-chipkaart hebben, dan kun je deze hier bestellen. Je kan ook een NS-jaarabonnement bestellen. Dan krijg je je OV-chipkaart er gratis bij.
Reputatie 7
Badge
Beste renpri, moet je eens kijken. Zo'n NS-jaarabonnement kost 50 euro per jaar. En dan heb je het hele weekend door 40% korting en doordeweeks heb je ook 40% korting buiten de spitstijden. En dat dan een heel jaar lang.

http://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel.html
Ik heb een ov kaart met 6 seniorendagen, het moet toch mogelijk zijn om online een e-ticket te bestellen met korting?
Reputatie 7
Nee dat is niet mogelijk. Er zijn wel acties zoals de meereisretour bijvoorbeeld.
Reputatie 7
Badge +4
Een meereisretour kost €2,50 en u mag dan iemand meenemen voor een retourtraject. Uw meereizer kan echter niet onbeperkt treinen, zoals u met de keuzedag. Meestal is het adequaat als u gewoon ergens naar toe gaat en weer terug. Groningen-Vlissingen retour mag ook voor dat geld, al kan ik me voorstellen dat u die reis wat lang vindt.
Reputatie 7
Badge
Ik heb een ov kaart met 6 seniorendagen, het moet toch mogelijk zijn om online een e-ticket te bestellen met korting?

Is het voor een reis die ver weg is of voor dichtbij?

Is het voor een reis die ver weg is of voor dichtbij?

De reis is van ede wageningen naar schiphol
Reputatie 7
Badge +4
Dan kan het dus dik uit.
Dan kan het dus dik uit.

Waar slaan nou alle reacties op?

Ik heb een ov chipkaart en kan aan het loket of in de machine een kaartje kopen met 40% korting.mijn enige vraag is of ik een e- ticket ook met 40% korting kan kopen dan hoef ik niet ,s ochtends in de rij te staan
De reacties slaan op de realiteit.

Edit: klik eens op onderstaande link in Thoms bericht.
Reputatie 7
Badge +4
U hoeft niet in de rij te staan. Een meereiskaartje koopt u gewoon op het Internet. Drukt u maar op onderstaande blauwe letters. Veel goedkoper dan 40 procent korting.

www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/treinpakkers/product/meereiskaart
Reputatie 7
Aan het loket of in de machine kun je ook geen 40% korting krijgen. Hoogstens bij een internationale reis, maar niet voor een binnenlandse.
Reputatie 7
Badge +3
Uitzondering is bij een Grensabonnement, dan kan er wel een kaartje met korting worden gekocht bij een NS-kaartautomaat, NS-servicebalie of online.

Maar bij andere abonnementen is het niet meer mogelijk een los kaartje met 40% korting te kopen, de korting krijgt u alleen wanneer u met uw abonnement in de daluren (of voordeeluren in het geval van een Voordeelurenabonnement) incheckt. Ook wanneer iemand met u samenreist moet die persoon zelf een OV-chipkaart hebben en daarop de Samenreiskorting zetten bij een kaartautomaat.
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Reputatie 7
Badge
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Graag gedaan. 😃
Reputatie 7
Badge +3
@renpri
Er werd helaas te veel misbruik gemaakt van e-tickets met 40% reductie. Mensen kochten zo'n ticket en gingen dan toch in de spits met de trein.

Reageer