beantwoord

40% studentenkorting, maar nieuwe OV-chip kaart

• 28 november 2017
  • 3 reacties
  • 200 Bekeken

Ik heb na het verlopen van mijn studentenreisproduct nog een jaar recht op reizen met 40% korting. Ik wilde dat aanvragen, maar daarvoor moet je als code gebruiken: student en dan de 16 cijfers van je OV-chipkaart. Nu is het alleen zo dat ik net een nieuwe OV-chip kaart heb, omdat de vorige verlopen was. Op die nieuwe kaart heeft mijn studentenreisproduct nooit gestaan en nu werkt die code niet. Is hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank!
icon

Beste antwoord door Arnold NS 28 november 2017, 11:42

Hallo J.G. Blok en welkom op het NS Forum,

Je kunt het (oude) kaartnummer gebruiken als actiecode. Deze zou bekend moeten zijn bij DUO, OV-chipkaart en wellicht door NS. Ik typ hier wellicht omdat wij geen inzicht hebben in het studentenreisrecht en er daarom niet standaard een NS-account noch OV-chipkaartnummer geregistreerd staat. Mocht je zoals Slidestops aangeeft toch door ons willen laten controleren of wij dit kunnen achterhalen, dan zou je contact op kunnen nemen met de klantenservice. Dit gaat het snelst per telefoon (030-7515155), chat, Twitter (@NS_online) of facebook. Vergeet daarbij niet je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode en huisnummer mee te sturen voor de volledigheid.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Even contact opnemen met de klantenservice is het makkelijkst. Te bereiken via 030-7515155 of via Twitter of Facebook.
Hallo J.G. Blok en welkom op het NS Forum,

Je kunt het (oude) kaartnummer gebruiken als actiecode. Deze zou bekend moeten zijn bij DUO, OV-chipkaart en wellicht door NS. Ik typ hier wellicht omdat wij geen inzicht hebben in het studentenreisrecht en er daarom niet standaard een NS-account noch OV-chipkaartnummer geregistreerd staat. Mocht je zoals Slidestops aangeeft toch door ons willen laten controleren of wij dit kunnen achterhalen, dan zou je contact op kunnen nemen met de klantenservice. Dit gaat het snelst per telefoon (030-7515155), chat, Twitter (@NS_online) of facebook. Vergeet daarbij niet je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode en huisnummer mee te sturen voor de volledigheid.
Het oude kaartnummer is niet bekend bij DUO, wel bij RSR - Regisseur Studentenreisrecht, de uitgever van het studentenreisproduct. Je kan de klantenservice voor het studentenreisproduct bellen: 0900-0980.

Reageer