beantwoord

Aanbiedingen voor studenten

• 31 augustus 2020
  • 7 reacties
  • 244 Bekeken

Goedenavond, 

Ik zou graag af en toe mijn vriend gaan bezoeken in Amsterdam maar ik leef in Luik, in België. Ik ben een student en ben op zoek naar kortingen. Maar gezien ik niet in Nederland ga studeren, vroeg ik me af of er toch aanbiedingen bestaan voor buitenlandse studenten zoals ik.

Dank bij voorbaat

icon

Beste antwoord door bahnrider 1 september 2020, 13:23

Die jongetjes dagkaart(meisjes overigens ook) geldt pas vanaf de grens, dus je moet bijkopen bij NMBS=SNCB tot jusqä la frontiere BE/NL.

Mogelijk gelden er voor die waalse/wallon regio ook corona maatregels die het voorlopig beletten.

Verder kan je tot 7 daag te voren een voordeliger advance ticket bekomen via b-rail of ns-int. Dat geldt ma/vr pas na 9.00-maar dat is idem dito voor die jong.DK.

Het KAN mogelijk een pak voordeliger uitpakken door met Go1 of je GOpass tot Noorderkempen te reizen en vanaf daar het biljet te laten ingaan. Mag je allemaal helemaal zelf uitzoeken als de frangskes tellen. Dit zeker als ge al >18 zijt.

Dubbelcheck altijd de week te voren de reistijden via ns.nl, vermits we hier zeer gaarne in weekends allerlei werken aan de spoorbedding bedrijven die de dienst ontregelen.

Bekijk origineel

7 reacties

Als je 18 bent of jonger is er vanaf vandaag een nieuwe dagkaart waarmee je voor €7,50 een dag lang onbeperkt mag reizen buiten de spits. Anders kan je altijd een dagretour aanschaffen, die zijn meestal voor €19 te krijgen.

Als je vooral in het weekend reist is de Weekend Vrij-kaart de beste optie, dat kost je een kleine €30 per maand en dan reis je tussen vrijdagavond en zondagnacht onbeperkt. Een enkel retourtje kost al meer dus als je meerdere keren per maand in het weekend reist spaar je meteen bakken met geld uit. NS-abonnementen zijn ook geldig naar Aken, wat misschien ook handig is als je er toch in de buurt woont.

Reputatie 5
Badge

Die jongetjes dagkaart(meisjes overigens ook) geldt pas vanaf de grens, dus je moet bijkopen bij NMBS=SNCB tot jusqä la frontiere BE/NL.

Mogelijk gelden er voor die waalse/wallon regio ook corona maatregels die het voorlopig beletten.

Verder kan je tot 7 daag te voren een voordeliger advance ticket bekomen via b-rail of ns-int. Dat geldt ma/vr pas na 9.00-maar dat is idem dito voor die jong.DK.

Het KAN mogelijk een pak voordeliger uitpakken door met Go1 of je GOpass tot Noorderkempen te reizen en vanaf daar het biljet te laten ingaan. Mag je allemaal helemaal zelf uitzoeken als de frangskes tellen. Dit zeker als ge al >18 zijt.

Dubbelcheck altijd de week te voren de reistijden via ns.nl, vermits we hier zeer gaarne in weekends allerlei werken aan de spoorbedding bedrijven die de dienst ontregelen.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn op dit moment beperkende voorwaarden voor reizigers uit België naar de Nederlandse provincies Noord Brabant, Flevoland, Noord-Holland, Utrecht, Zeeland en Zuid-Holland. Dit zijn volgens de Belgische Federale overheid “hoogrisicogebieden” met code oranje: “Reizigers die toch terugkeren uit deze zones, zullen gevraagd worden om zich te laten testen en in quarantaine te gaan”. (Bron: https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/)

aangepast door moderator

Daar is niet om gevraagd dus het is totaal irrelevant, ook omdat het een advies is en geen plicht. De hele Benelux is voor al haar inwoners momenteel vrij toegankelijk.

Reputatie 7
Badge +3

@MJL Zuiver formeel heb je misschien gelijk. Maar ik zou toch ernstig gaan nadenken over niet op reis gaan na het lezen van de volgende passage op de website van de Belgische overheid:

Het verwarrende is natuurlijk dat je zonder enige beperking vanuit de gebieden die voor de Nederlandse overheid geel zijn (dus niet de provincie Antwerpen en het Hoofdstedelijk Gewest Brussel) naar 6 Nederlandse provincies kunt reizen die voor de Belgische overheid groen zijn.

Badge

We mogen aannemen dat TS voor zichzelf kan beslissen of ze wel of niet reist naar Nederland en een oranje zone, het is immers nog geen rode zone en reizen kan dus wel gewoon. MEt goed verstand en houden aan de voorschriften kun je het risico op besmetting aardig binnen de perken houden.

Het risico op een besmetting in België is verhoudingsgewijs hoger dan in Nederland afgelopen 2 weken had België 6700 besmettingen met een bevolking van ca. 12 miljoen en Nederland zit op 7128 op 18 miljoen inwoners.

Klopt, het is gelukkig nu een eigen keuze. De een zal er thuis voor blijven en de ander ziet geen reden om zo'n oranje regio te vermijden. Hoe dan ook rijdt alles weer en voor zover ik zelf weet zijn bij NS alle relevante abbo's en dagkaarten weer beschikbaar. Weekend Vrij is echt een prachtabonnement als je buiten de werkweek om regelmatig reist, ondanks de hoge prijzen van reguliere kaartjes in Nederland kan het zo toch spotgoedkoop. 

Reageer