beantwoord

Aanbiedingen voor studenten

• 31 augustus 2020
  • 7 reacties
  • 244 Bekeken

Goedenavond, 

Ik zou graag af en toe mijn vriend gaan bezoeken in Amsterdam maar ik leef in Luik, in België. Ik ben een student en ben op zoek naar kortingen. Maar gezien ik niet in Nederland ga studeren, vroeg ik me af of er toch aanbiedingen bestaan voor buitenlandse studenten zoals ik.

Dank bij voorbaat

icon

Beste antwoord door bahnrider 1 september 2020, 13:23

Die jongetjes dagkaart(meisjes overigens ook) geldt pas vanaf de grens, dus je moet bijkopen bij NMBS=SNCB tot jusqä la frontiere BE/NL.

Mogelijk gelden er voor die waalse/wallon regio ook corona maatregels die het voorlopig beletten.

Verder kan je tot 7 daag te voren een voordeliger advance ticket bekomen via b-rail of ns-int. Dat geldt ma/vr pas na 9.00-maar dat is idem dito voor die jong.DK.

Het KAN mogelijk een pak voordeliger uitpakken door met Go1 of je GOpass tot Noorderkempen te reizen en vanaf daar het biljet te laten ingaan. Mag je allemaal helemaal zelf uitzoeken als de frangskes tellen. Dit zeker als ge al >18 zijt.

Dubbelcheck altijd de week te voren de reistijden via ns.nl, vermits we hier zeer gaarne in weekends allerlei werken aan de spoorbedding bedrijven die de dienst ontregelen.

Bekijk origineel

7 reacties

Als je 18 bent of jonger is er vanaf vandaag een nieuwe dagkaart waarmee je voor €7,50 een dag lang onbeperkt mag reizen buiten de spits. Anders kan je altijd een dagretour aanschaffen, die zijn meestal voor €19 te krijgen.

Als je vooral in het weekend reist is de Weekend Vrij-kaart de beste optie, dat kost je een kleine €30 per maand en dan reis je tussen vrijdagavond en zondagnacht onbeperkt. Een enkel retourtje kost al meer dus als je meerdere keren per maand in het weekend reist spaar je meteen bakken met geld uit. NS-abonnementen zijn ook geldig naar Aken, wat misschien ook handig is als je er toch in de buurt woont.

Reputatie 5
Badge