beantwoord

Aankoop niet terug kunnen brengen?

• 26 oktober 2020
  • 7 reacties
  • 248 Bekeken

Hallo allemaal,

Ongeveer een week/anderhalve week geleden heb ik een achterlicht gekocht bij een NS fietsenstalling winkel op Apeldoorn centraal.

Ik wilde dit lampje terug brengen. Verpakking enkel geopend maar dit uiteraard weer dicht gedaan. Bonnetje ook gewoon er bij.

Nu wilt de leidinggevende van dit winkeltje het geld niet terug geven. Dat is toch ongelooflijk? Het lampje is niet eens gebruikt. Ik had dit nodig aangezien het ‘s avonds donker was en ik licht nodig had. Nadat ik dit lampje had gekocht had ik er niks aan aangezien het een oplaadbaar lampje was en het leeg was.

Weet iemand wat ik hier kan doen? Enige tips?

icon

Beste antwoord door Tamzin 26 oktober 2020, 19:27

Als je iets in een winkel koopt is de winkelier wettelijk niet verplicht om het artikel later terug te nemen. Als hij dat wel doet is dat puur als service. Als de rijwielstalling weigert het lampje terug te nemen is het dus een kwestie van pech gehad.

Bekijk origineel

7 reacties

Goedemiddag Jona4418. Welkom bij de NS Community.

Staat er niets op het bonnetje en/of de verpakking omtrent het niet kunnen retourneren nadat de verpakking is geopend? Ik kan de restitutie helaas niet voor je in behandeling nemen. Dat kan echt alleen via de fietsenstalling zelf.

Reputatie 6

Je hebt de verpakking geopend en ik denk dat de winkelier dan niet meer verplicht is terug te betalen.

Badge

Maar bent u direct terug gegaan omdat hij het niet deed of pas een aantal dagen later? Ik denk dat dat ook uitmaakt voor de hele situatie. Ga je direct terug dan is niet het vermoeden dat het lampje al gebruikt is, ga je een aantal dagen later terug dan zal dat idee er wel zijn.

Winkels willen vaker wel problemen geven als je de verpakking geopend hebt. Hoewel het geen wet is, geeft de site van de consumenten bond wel vaak goede informatie.

Zie https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren

Het open maken mag indien die netjes gebeurd (de verpakking dus niet gescheurd ofzo). De winkelier mag een vergoeding rekenen indien meer gedaan hebt dan puur noodzakelijk om te beoordelen of je het wel gebruiken.

Reputatie 6

Dit gaat om online kopen. 

Reputatie 7
Badge +3

Als je iets in een winkel koopt is de winkelier wettelijk niet verplicht om het artikel later terug te nemen. Als hij dat wel doet is dat puur als service. Als de rijwielstalling weigert het lampje terug te nemen is het dus een kwestie van pech gehad.

Badge +3

Vreemd dat ze lampjes verkopen die je eerst moet opladen, maar goed daarmee heb je je geld nog niet terug… 

Reageer