beantwoord

Aanmelding Trein Veilig

• 23 oktober 2020
  • 6 reacties
  • 442 Bekeken

Ik wil 2 herfsttours aanschaffen en deze reis registreren via Trein Veilig. Kan ik met mijn account ook mijn medereiziger aanmelden of moet die ook een eigen account aanmaken?

icon

Beste antwoord door Robert B 23 oktober 2020, 16:52

Van https://registreer-je-reis.ns.nl/index2.html

Heb ik voor elke fiets- of reisaanmelding een nieuw NS-account nodig?

Nee, het is niet nodig om voor elke nieuwe fiets- of reisaanmelding een nieuw NS-account aan te maken. Reis je met meerdere mensen of wil je meerdere fietsen aanmelden, dan kan dat op hetzelfde NS-account. Wel moet je per aanmelding het proces doorlopen. Na het aanmelden zoek je nogmaals dezelfde reis en meld je je een tweede keer aan.

Maar als ik dat probeer (2x los kaartje) krijg ik:

Er kan maar 1 rit per vertrekstation per uur worden aangemaakt voor hetzelfde vervoersbewijs.

Registreer je de reis één keer met los vervoerbewijs én een ov-chipkaart dan gaat het prima. Dat mag elke ov-chipkaart zijn, persoonsgegevens worden niet gevraagd en registratie is niet verplicht.

Lukt het dus niet? Dan lekker zo laten… Je doet niets verkeerd en hebt ook niets verzaakt (die reis aanmelden).

Bekijk origineel

6 reacties

je kunt per account dezelfde reis maar 1x met los ticket registreren en ook max 1 persoon. Je medereiziger heeft in dit geval dus een eigen mijn ns account nodig

Badge +3

Van https://registreer-je-reis.ns.nl/index2.html

Heb ik voor elke fiets- of reisaanmelding een nieuw NS-account nodig?

Nee, het is niet nodig om voor elke nieuwe fiets- of reisaanmelding een nieuw NS-account aan te maken. Reis je met meerdere mensen of wil je meerdere fietsen aanmelden, dan kan dat op hetzelfde NS-account. Wel moet je per aanmelding het proces doorlopen. Na het aanmelden zoek je nogmaals dezelfde reis en meld je je een tweede keer aan.

Maar als ik dat probeer (2x los kaartje) krijg ik:

Er kan maar 1 rit per vertrekstation per uur worden aangemaakt voor hetzelfde vervoersbewijs.

Registreer je de reis één keer met los vervoerbewijs én een ov-chipkaart dan gaat het prima. Dat mag elke ov-chipkaart zijn, persoonsgegevens worden niet gevraagd en registratie is niet verplicht.

Lukt het dus niet? Dan lekker zo laten… Je doet niets verkeerd en hebt ook niets verzaakt (die reis aanmelden).

hey @Robert B . Bedankt voor je reactie. Hoe zinnig en nuttig hij ook is, als iemand met een herfstretour reist en een medereiziger heeft dan heeft deze medereiziger een eigen mijn ns account nodig. Dus NEE, dit kan niet met 1 mijn ns account, tenzij deze persoon hiervoor een aparte ov chipkaart heeft of aan wil schaffen en daarna daarmee bewust foutieve reisinformatie aan ns wil verschaffen

Het is ieder geval goed om te weten dat het advies van ns is om de reis te registreren met een (fictief) vervoerbewijs dat niet gebruik wordt. Blij dat hier duidelijkheid over is. Goed om te weten dat bij TVS het er niet toe doet wat voor informatie je over je vervoerbewijs ingeeft en de voorkeur van ns is dat je zelf iets verzint. Waarom er dan überhaupt om deze informatie gevraagd wordt, als je blijkbaar geadviseerd wordt om compleet verkeerde en verzonnen informatie in te voeren, is mij echt een compleet raadsel. @Maxime NS of een van haar collega's kan dit mij waarschijnlijk wel uitleggen (en werk dan ook netjes de website bij a.u.b. dat je zelf iets mag verzinnen en alleen door de 16-proof check hoeft te komen)

Badge +3

hey @Robert B . Bedankt voor je reactie. Hoe zinnig en nuttig hij ook is, als iemand met een herfstretour reist en een medereiziger heeft dan heeft deze medereiziger een eigen mijn ns account nodig. Dus NEE, dit kan niet met 1 mijn ns account, tenzij deze persoon hiervoor een aparte ov chipkaart heeft of aan wil schaffen en daarna daarmee bewust foutieve reisinformatie aan ns wil verschaffen

Poef, en weg is je account?

Registreren voor een rit/reis (in ieder geval met NS) is een optie, graag doen dus? Om mogelijke drukte vooraf te melden en geheel vrijwillig.

Meer niet en minder niet. Registreren dus graag, maar zonder dat is een herfstkaartje net zo geldig hoor! 

Mijn registraties voor het voorbeeld van vrijdag heb ik overigens netjes gewist, want stel je voor dat je niet met die trein van 17:27 mee zou mogen zeg, omdat IKKE toevallig twee plaatsen geclaimd had eventjes! :rofl:

daarna daarmee bewust foutieve reisinformatie aan ns wil verschaffen

Erg hè? Denk dat NS van mijn reisinfo niets foutiefs kan breien hoor. Zeg Robert, waarom zat je vrijdag niet met nog een ander persoon in die trein met die registratie?

Wie (moderators) heeft overigen @Mweiss gewist? We waren het eigenlijk altijd eens met elkaar!

Reputatie 7
Badge +1

Wie (moderators) heeft overigen @Mweiss gewist? We waren het eigenlijk altijd eens met elkaar!

@Robert B Hij vroeg zelf of hij van de community verwijderd kon worden. Zie: https://community.ns.nl/ns-nl-51/account-verwijderen-63733?postid=471689#post471689

Badge +3

Ah, dat vind ik serieus jammer, ook al ging ik in mijn vorige reactie even ‘tekeer’

Over die Veilig Reizen registratie dus, NS nog een reactie waarom mensendat zouden moeten doen.

Reageer