beantwoord

Abonnement voor fietsenstalling met service

• 19 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 323 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Beste mensen,

Om toekomstige opties te overwegen ben ik op zoek naar wat informatie over het stallen van een fiets in de bewaakte stalling.
Bij het station waar ik het meest gebruik van zal gaan maken (Ede-Wageningen) is er een stalling met servicemedewerker en zijn er dag-, maand- en jaarkaarten. Enkele vragen hierover:

1) is een eventueel abonnement gekoppeld aan mijzelf (persoon), mijn fiets of aan mijn OV-chipkaart? Dus is het mogelijk dat a) ik een andere fiets kom stallen op dezelfde kaart of b) iemand anders mijn fiets komt stallen op basis van hetzelfde abonnement?
2) ik las elders op het forum dat een abonnement op een persoonlijke en niet-zakelijke kaart geplaatst dient te worden?
3) de stalling verkoopt dus maand- en jaarabonnementen. Maar hoe lang zijn deze geldig? 30 dagen c.q. 365 dagen? Ik meen iets gelezen te hebben over 'de rest van de kalendermaand', iets dat natuurlijk ongunstig is als je je abonnement laat ingaan op de 20ste van de maand.

Hopelijk vinden we met elkaar de voorwaarden en mogelijkheden!

Edit: ik heb de voorwaarden gevonden. Daar wordt ik nog niet veel wijzer uit. Behalve dan dat een abonnement geldt voor een fiets en op meerdere OV-chipkaarten kan staan??? Dus mijn echtgenote kan mijn fiets komen stallen met haar kaart???

Verder blijkt het toegestaan mijn waveboard, tweewielig skateboard of step naar de letter van de voorwaarden met een abonnement te stallen (ook al hebben deze voorwerpen geen zadelbuis). Het zijn immers ook tweewielige voertuigen die door spierkracht worden voortbewogen (zie art. 1 definitie van een fiets).
icon

Beste antwoord door Stijn NS 21 augustus 2017, 21:08

Ik ben er nog even voor je achteraan gegaan Keuzereiziger.

a) Via ons kun je enkel een abonnement aanschaffen voor de fietsenstalling aan de Stationsweg. Als het station niet in deze lijst staat, zul je het abonnement bij de stalling ter plekke moeten aanschaffen. Alle abonnementen die via ons gaan moeten op een persoonlijke OV-chipkaart.
b) Je kan met stallen op rekening verschillende fietsen stallen. Het namelijk gekoppeld aan je kaart en niet aan je fiets.
c) Mocht je het abonnement op de 20e in laten gaan dan is deze geldig t/m de 19e van de volgende maand. Het loopt dus gewoon een volle kalendermaand.

Als je verder nog vragen hebt wil ik je adviseren om contact op te nemen met ofwel de beheerder van de specifieke stalling, zoals Iris al adviseerde, of om direct contact te nemen met onze fiets afdeling (030-7515155 optie 2-3, of Twitter of Facebook, zoals je waarschijnlijk al wel weet :P). Dat zal namelijk een hoop schelen om zo snel mogelijk een antwoord op je vraag te krijgen. Ik snap zelf namelijk ook niet alle exacte details van hoe het precies werkt, waardoor het lastig is om het goed uit te leggen 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Keuzereiziger,

Fijn dat je de voorwaarden gevonden hebt :)

1) Je sluit een abonnement af voor Station Ede-Wageningen - Stationsweg op een persoonlijke OV-chipkaart. Dit abonnement mag enkel worden gebruikt door de kaarthouder. Er kunnen dus niet 2 mensen gebruik maken van één abonnement. Het abonnement is dus persoonsgebonden. Er zijn ook bepaalde stallingen waarbij het abonnement ook "fietsgebonden" is d.m.v. een sticker.
2) Dat klopt, het is een consumentenabonnement dat op een persoonlijke OV-chipkaart en niet op een zakelijke OV-chipkaart kan worden aangevraagd.
3) Uitgebreide informatie over abonnementen die bij de beheerder kunnen worden afgesloten hebben wij niet. Zij zijn namelijk zelf verantwoordelijk voor de abonnementen en bepalen daarmee ook zelf de voorwaarden. Informatie daarover kun je dus bij de beheerder krijgen.

Over andere soorten voertuigen raad ik je ook aan om dit na te vragen bij de beheerder.

Zou je de uitkomst hier willen delen met ons wanneer je bij de beheerder geïnformeerd hebt?
Reputatie 6
Badge +1
Hoi Iris,

Bedankt voor je antwoorden op de vragen 1 en 2.
Toch kan ik er nog niet helemaal mee uit doe voeten.
a) ik was eigenlijk op zoek naar info voor de fietsenstalling aan het Zuidplein, maar dat zal wel hetzelfde werken
b) in de algemene voorwaarden wordt gesproken over een sticker en meerdere kaarten per abonnement. Vreemd dat de algemene voorwaarden in strijd zijn met plaatselijke manieren van werken.
c) ik vind het vreemd dat NS algemene voorwaarden opstelt voor een service die zij biedt (namelijk het stallen van een fiets), en vervolgens niet weet hoe het stallen van een fiets werkt c.q. het stallen van de fiets niet zo gaat als in de voorwaarden staat. Ik sluit toch een contract af met NS, of niet? Als ik een abonnement afsluit bij de plaatselijke telefoonwinkel gelden ook de landelijke abonnementsvoorwaarden en -tarieven...
Ik ben er nog even voor je achteraan gegaan Keuzereiziger.

a) Via ons kun je enkel een abonnement aanschaffen voor de fietsenstalling aan de Stationsweg. Als het station niet in deze lijst staat, zul je het abonnement bij de stalling ter plekke moeten aanschaffen. Alle abonnementen die via ons gaan moeten op een persoonlijke OV-chipkaart.
b) Je kan met stallen op rekening verschillende fietsen stallen. Het namelijk gekoppeld aan je kaart en niet aan je fiets.
c) Mocht je het abonnement op de 20e in laten gaan dan is deze geldig t/m de 19e van de volgende maand. Het loopt dus gewoon een volle kalendermaand.

Als je verder nog vragen hebt wil ik je adviseren om contact op te nemen met ofwel de beheerder van de specifieke stalling, zoals Iris al adviseerde, of om direct contact te nemen met onze fiets afdeling (030-7515155 optie 2-3, of Twitter of Facebook, zoals je waarschijnlijk al wel weet :P). Dat zal namelijk een hoop schelen om zo snel mogelijk een antwoord op je vraag te krijgen. Ik snap zelf namelijk ook niet alle exacte details van hoe het precies werkt, waardoor het lastig is om het goed uit te leggen 🙂

Reageer