Actualiteit veelgestelde vragen

• 27 oktober 2014
  • 3 reacties
  • 188 Bekeken

Ik vond de volgende 'Veelgestelde vraag' en antwoord:
Kan het gebeuren dat ik een dubbel opstaptarief betaal?
Reist u met uw OV-chipkaart tijdens uw treinreis met meerdere treinvervoerders, dan betaalt u veelal slechts één keer het opstaptarief, net als treinreizigers met een papieren kaartje. Voor de reizigers met een studentenreisproduct en overstappende reizigers naar een andere vervoerder op de stations Leeuwarden, Groningen, Groningen Europapark en Zwolle is dat nog enige tijd niet het geval. Dat zal naar verwachting uiterlijk april 2013 zijn opgelost.

Gezien de laatste zin, in hoeverre zijn de antwoorden op de veelgestelde vragen actueel?

3 reacties

Beste Paulus,

De kwestie waar het in deze vraag over gaat, is in april 2013 opgelost. Ik zal je opmerking doorgeven aan de beheerders van de website, bedankt!
Vriendelijke groet, Robby
Reputatie 4
Badge
Maar het antwoord op de vraag "Kan het gebeuren dat ik een dubbel opstaptarief (onduidelijke term trouwens, TLS hanteert de term Instaptarief (de borg) en basistarief) betaal?" moet wel nog altijd Ja zijn. Bij het wisselen van vervoerder terwijl er een andere tariefperiode is begonnen vervalt de afstandskorting.
Ook de onderstaand vraag en antwoord deugen allang niet meer:

Ik ben vanuit de bus overgestapt op de trein van Arriva, Syntus, of Veolia en toen werkte mijn NS-abonnement niet, hoe kan dat?

Als u binnen 35 minuten uitcheckt bij de bus en weer incheckt bij een trein van Arriva, Syntus of Veolia, dan kunt u helaas niet inchecken met uw NS-abonnement. Het gevolg is dat u niet de korting ontvangt die bij uw abonnement hoort. In plaats daarvan reist u op saldo. Dit is een tijdelijke situatie voor de komende maanden. Voor nadere informatie kunt contact opnemen met de betreffende regionale vervoerder. Ondertussen werken wij aan een oplossing.

Die oplossing is er al natuurlijk al.

De onzin is te vinden op deze pagina.

Reageer