beantwoord

Afrekening toeslag intercity direct

• 11 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 223 Bekeken

Onlangs naar Schiphol gereisd met de intercity direct. Samen met mijn Belgische vriendin die een anonieme chipcard van mij kreeg.. Voor de toeslag moest ik per card de toeslag betalen met een gehele betalingsprocedure per bank als gevolg. Een hoop werk voor € 2,30, en dat 2 x ! .Kan dat niet eenvoudiger door verrekening met het saldo van je ov chipcard. Geen saldo dan geen toeslag zou ik zeggen . In dit geval moest ik ook nog de samenreiskorting toevoegen op haar anonieme card, dan ben je wel even bezig !. .
icon

Beste antwoord door Pe_pe 11 augustus 2014, 22:24

Een toeslag kan bij gebruik van een OV-chipkaart ook worden gekocht bij de rode toeslagzuil op de perrons waar ICd normaal stopt. Men checkt dan eerst gewoon in en houdt daarna nog de kaart bij een toeslagzuil. Na afloop checkt u gewoon uit. Voor de terugweg moet dat nogmaals.

Zie deze pagina.
Bekijk origineel

5 reacties

Een toeslag kan bij gebruik van een OV-chipkaart ook worden gekocht bij de rode toeslagzuil op de perrons waar ICd normaal stopt. Men checkt dan eerst gewoon in en houdt daarna nog de kaart bij een toeslagzuil. Na afloop checkt u gewoon uit. Voor de terugweg moet dat nogmaals.

Zie deze pagina.
Weer wat geleerd. Maar de essentie van mijn vraag is eigenlijk waarom je dat saldo van de ov chipcard niet kunt benutten om die toeslag te betalen, het zijn toch ook vervoerskosten. En je zou de bankbetalingsprocedure daarmee kunnen vermijden.. .
Dat is dus precies wat de toeslagzuil doet. Dezelfde suggestie wordt op dit forum vaak gedaan voor bijvoorbeeld het afrekenen van een Dagkaart Hond/Fiets of een Railrunner, maar dat is vooralsnog niet mogelijk.
Hallo Wijnand, Bij de toeslagzuil gaat de ICD toeslag wel van het tegoed van je OV-chipkaart af. Bij de kaartautomaat is dit vooralsnog niet mogelijk. Groet, Marjan.
Hoi Marjan, nu uitgeprobeerd en dat ging razendsnel. Er werd geen controlevraag gesteld en onmiddellijk werd de 2,30 afgeschreven. Maar het werkt dus goed. Hopelijk geldt deze voorziening straks ook op het algemene kaartautomaat want al die automaten aflopen is voor de reiziger die op het nippertje toch graag zijn trein wil halen niet zo praktisch. Ik vertrouw erop dat dit nog wel gaat gebeuren. Jii en Pe_pe bedankt voor deze informatie !

Reageer