beantwoord

Afwijzing restitutie keuzedag

• 1 september 2015
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

Door een medewerker van NS, in het informatiekantoortje op Den Haag Centraal werd mij afgeraden om op reis te gaan naar een verre bestemming op een bepaalde dag ivm grote storingen en stremmingen. Zij vertelde mij dat ik de keuzedag terug kon vragen omdat ik maar een paar minuten gereisd had (Voorburg-Den Haag) en op haar advies van de reis afzag.
De klantenservice wijst dit verzoek af. Waar kan ik dan nog klagen over de klantenservice? Ik vind dit niet eerlijk!
icon

Beste antwoord door Leny NS 1 september 2015, 15:27

Welkom op het forum, NS1952. Vervelend om te lezen dat mijn collega van de klantenservice je verzoek heeft afgewezen. Wanneer een claim is afgewezen en je wil hiertegen in bezwaar, dan kun je dit via Klantenservice doen. Zij beoordelen je claim dan opnieuw.

Wellicht kan ik je verder helpen. Je mag mij wel een privébericht sturen met je NAW-gegevens en je OV-chipkaartnummer. Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'. Ik heb je vraag verplaatst naar 'overige producten'.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge
Welkom op het forum, NS1952. Vervelend om te lezen dat mijn collega van de klantenservice je verzoek heeft afgewezen. Wanneer een claim is afgewezen en je wil hiertegen in bezwaar, dan kun je dit via Klantenservice doen. Zij beoordelen je claim dan opnieuw.

Wellicht kan ik je verder helpen. Je mag mij wel een privébericht sturen met je NAW-gegevens en je OV-chipkaartnummer. Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'. Ik heb je vraag verplaatst naar 'overige producten'.
Reputatie 6
Was er sprake van een verwachte vertraging van 60 minuten of meer? Dan treden namelijk de Europese regels in werking, die het volgende bepalen:

Artikel 16
Terugbetaling of vervoer langs een andere route
Indien redelijkerwijs verwacht kan worden dat de vertraging bij
aankomst op de eindbestemming krachtens de vervoerovereenkomst
meer dan 60 minuten zal bedragen, krijgt de reiziger
onmiddellijk de keuze tussen:
a) terugbetaling van de volledige kostprijs van het vervoer-
bewijs, onder de voorwaarden waarop het is betaald, voor de
niet gemaakte gedeelten van hun reis en voor de reeds
gemaakte gedeelten indien de reis niet langer aan enige
bedoeling beantwoordt in verband met het oorspronkelijke
reisplan van de reiziger, samen met, voor zover relevant, een
retourdienst naar het eerste vertrekpunt bij de vroegste gelegenheid.
De terugbetaling geschiedt onder dezelfde voorwaarden
als de betaling van schadevergoeding bedoeld in
artikel 17; of
b) voortzetting van de reis langs de gebruikelijke of langs een
andere route, onder vergelijkbare vervoersomstandigheden,
naar de eindbestemming bij de vroegste gelegenheid; of
c) voortzetting van de reis langs de gebruikelijke of langs een
andere route, onder vergelijkbare vervoersvoorwaarden, naar
de eindbestemming op een latere datum wanneer het de rei-
ziger schikt.

Blijkens andere topics blijkt dat NS soms (al dan niet opzettelijk) niet op de hoogte is van geldige concessie-afspraken en regelgeving, maar laat dat geen beletsel zijn.

Mocht u niet tevreden zijn over de afhandeling door NS kunt u een klacht indienen bij www.ovloket.nl .
Dankzij Leny van NS ben ik weer helemaal tevreden, alsnog gekregen wat ik vroeg!
Fijn om te horen, NS1952!

Reageer