Het is al vaker gevraagd wat wij als conducteur zien bij controle of er worden vragen gesteld over de railpocket. Daarom dit topic, om even alles in een keer te bundelen.
In dit voorbeeld zie je mijn BusinessCard.
Bij controle het eerste scherm:
Plaats van check-in, producten op de kaart, klasse, tijdstip checkin. Rechts onder zie je de service-knop; waar we de volgende schermen mee kunnen openen. Midden onder de registreer afwijking knop, waar we bij Business Cards een afwijkende klasse kunnen registreren.
Wat we verder kunnen zien:
Check in en producten gespecificeerd en geldigheidsduur van producten wat gegevens van de klant en kaartof de kaart geblokkeerd is, het saldo, automatisch opladen actief en details over opladen zoals datum, locatie en bedrag reishistorie met details
Voorbeeld van een passagepas:
Opvallend het grote rode vlak wat aangeeft dat de kaart niet geldig is.
Bladzijde 1 / 2
Ik heb er even een sticky topic van gemaakt. Handig!
Railpockets zijn cool. 😃
Geweldige info en super bedankt dus @Slidestops !
@Henk_NL je topic was te diep gezonken dus zag ik dat niet zo snel terug. Maar goed dat het weer even een 'bump' heeft gekregen. Daar zijn forums voor 🙂
@Henk_NL je topic was te diep gezonken dus zag ik dat niet zo snel terug. Maar goed dat het weer even een 'bump' heeft gekregen. Daar zijn forums voor 🙂
Gaaf! Erg leuk om eens te kunnen zien wat jullie zien 🙂
Voor hoeveel uur per week moet ik webcare/klantenservice medewerker worden om ook zo'n abonnement te krijgen?
Voor hoeveel uur per week moet ik webcare/klantenservice medewerker worden om ook zo'n abonnement te krijgen?
Beetje on topic blijven kan geen kwaad.
Ik dacht ik zal nog eens mijn persoonlijke ov-chipkaart pakken. Is wel grappig, want daar staat geen reisrecht op schijnbaar, geeft gelijk leuke plaatjes en uitleg.
Buiten het de voor zichzelf sprekende rode tekst, zie je hier de registreer afwijking knop niet. Die zie je alleen voor BusinessCards. Zoals je ziet, verlopen product (DalVoordeel) en geen "Reizen op saldo vol tarief". Er staan dus geen geldige producten op deze kaart en ik kan deze niet bij NS gebruiken zonder hem te activeren.Hier weinig nieuws, alleen de klasse ontbreekt door het ontbreken van ROS Vol tarief.
Dit keer met saldo, je ziet hier dat als je bij NS oplaad, je wél de locatie te zien krijgt, ergens anders zie je alleen bij welke vervoerder (automaat)Als laatste de reizen bij een andere vervoerder, hier zie je dat bij inchecken €4,- wordt afgehouden, het andere bedrag is de daadwerkelijke prijs van de rit. Zoals bij de vorige foto, je ziet alleen met wie ik gereisd heb, maar verder niet waar, of met welk product van de andere vervoerder.
Buiten het de voor zichzelf sprekende rode tekst, zie je hier de registreer afwijking knop niet. Die zie je alleen voor BusinessCards. Zoals je ziet, verlopen product (DalVoordeel) en geen "Reizen op saldo vol tarief". Er staan dus geen geldige producten op deze kaart en ik kan deze niet bij NS gebruiken zonder hem te activeren.Hier weinig nieuws, alleen de klasse ontbreekt door het ontbreken van ROS Vol tarief.
Dit keer met saldo, je ziet hier dat als je bij NS oplaad, je wél de locatie te zien krijgt, ergens anders zie je alleen bij welke vervoerder (automaat)Als laatste de reizen bij een andere vervoerder, hier zie je dat bij inchecken €4,- wordt afgehouden, het andere bedrag is de daadwerkelijke prijs van de rit. Zoals bij de vorige foto, je ziet alleen met wie ik gereisd heb, maar verder niet waar, of met welk product van de andere vervoerder.
He, onze railpocket kan meer he Slidestops 😉. Dit is alleen ons controleprogramma MCLValid. We hebben er nog een ander programma op waar oa reisplanner, tellingen kunnen doen. Ook materieel agenda's, agressiemeldingen doen we ermee.
Zodra we nieuwe apparatuur krijgen wordt het controleprogramma idd afgesplitst van het andere programma.
Zodra we nieuwe apparatuur krijgen wordt het controleprogramma idd afgesplitst van het andere programma.
Ja ik weet niet in hoeverre dat gedeeld mag worden. De MCL is expliciet vrijgegeven dat er foto's van gemaakt mogen worden (door reizigers) dus ik ben voorzichtig met alles te delen 🙂
Ik geef je zo gelijk hoor. Dacht, zal het toch ff algemeen benoemen. Ben benieuwd naar de opvolger. Zal in grote lijnen hetzelfde zijn qua MCL.
Nieuwe nog niet gezien?? Heb er al eventjes mee gewerkt zelfs (kwam n ambassadeur tegen)
Ja hoor. Wel gezien, nog niet mee gewerkt.
Wat ik me afvraag, wat ziet de railpocket wanneer er een QR-Code uit de NS Xtra app gescand wordt of een uitgeprint ticket?
Welke informatie is er dan beschikbaar?
Welke informatie is er dan beschikbaar?
Privéinformatie van die persoon, zoals naam en dergelijke 🙂 dus die ga ik niet zo online zetten haha
Maar in het eerste scherm:
Traject
Geldigheid
Nogmaals traject + vervoerder (en evt een via station)
Naam reiziger
Volwassene/kind
Laatste vorige controle tijdstip.
In het 2e scherm kan je dan nog wat meer opvragen 🙂
Maar in het eerste scherm:
Traject
Geldigheid
Nogmaals traject + vervoerder (en evt een via station)
Naam reiziger
Volwassene/kind
Laatste vorige controle tijdstip.
In het 2e scherm kan je dan nog wat meer opvragen 🙂
Even uit m'n hoofd de basisinformatie die in de code beschikbaar is:
Productsoort (dagretour etc.), klasse, routedetails (via, specifieke vervoerder oid), informatie reiziger (naam) en vanuit de backend komt nog het tijdstip van eerdere controle.
Productsoort (dagretour etc.), klasse, routedetails (via, specifieke vervoerder oid), informatie reiziger (naam) en vanuit de backend komt nog het tijdstip van eerdere controle.
Waarom staat dat "Taal: NLD" er ? Zijn er nog andere smaakjes dan ?
Was dat bedoeld als een soort van service voor de conducteur ? Dat hij weet dat hij in een andere taal moet gaan praten ?
Was dat bedoeld als een soort van service voor de conducteur ? Dat hij weet dat hij in een andere taal moet gaan praten ?
Eerlijk gezegd, geen idee! Ik kijk zo weinig in dat scherm; alleen bij UvB of op vraag van een klant (saldo oid). Ik heb volgens mij nog nooit iets anders gezien als NLD.
Er zit wat "rommel" op de OV-chipkaart, ooit bedacht voor allerlei wilde plannen die men ermee had, zoals betalen in winkels op stations e.d. Daardoor zijn er wat velden aanwezig zonder duidelijke functie. Volgens mij is dit een overblijfsel van de wens om kaartautomaten, paaltjes, et cetera automatisch de juiste taal te laten gebruiken.
Leuk!
Maar er verschijnt geen foto van de abonnementhouder?
Dat klopt, ook bij het nieuwe apparaat niet. De foto staat op de chipkaart en die wordt bekeken 🙂
De foto staat waarschijnlijk ook op de chip, zeker ? Op mijn eID (Belgische identiteitskaart) staat die overduidelijk in de chip. Als die kaart voor toegangscontrole wordt gebruikt, dan zie je mijn voorgevel ineens op het scherm.
Zou wat zijn voor nieuwe incheckpaaltjes.
Waarom heeft SlideStops' kaart geen reisrecht ? NS-personeel krijgt toch sowieso overal gratis reizen ?
Zou wat zijn voor nieuwe incheckpaaltjes.
Waarom heeft SlideStops' kaart geen reisrecht ? NS-personeel krijgt toch sowieso overal gratis reizen ?
Staat niet op de chip, veel te weinig ruimte voor bij dit type 🙂
Slidestops en ik hebben gewoon een geldige Business Card. De foto met geen Reisrecht bleek een andere persoonlijke OV van Slidestops te zijn geweest, voordat ie bij NS kwam gok ik zo 😉.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.