beantwoord

Als er familie uit het buitenland komt hoe kunnen zij dan met mij meereizen in de trein?

• 5 juni 2014
  • 2 reacties
  • 378 Bekeken

Als er familie uit het buitenland komt hoe kunnen zij dan met mij meereizen in de trein?
icon

Beste antwoord door Brian NS 6 juni 2014, 09:48

Hallo b.dubbelaar.

Welkom op het NS serviceforum. In de reactie van Loes worden 2 situaties geschetst; de samenreiskorting en de eenmalige OV-chipkaart. Als u zelf een abonnement heeft kunt u max. 3 personen mee laten reizen met korting, deze personen moeten na 9 juli wel in het bezit zijn van een OV-chipkaart. Zoals Loes al aangeeft is er op dit moment een actie met de OV-chipkaart. Als u weet dat u vaak familie uit het buitenland op bezoek krijgt, zou u ze nu alvast kunnen aanschaffen. Er blijft ook altijd de mogelijkheid om een OV-chipkaart te kopen uit de kaartautomaat. Ze kunnen dit zelf dus ook aanschaffen bij aankomst op Schiphol en daarna de samenreiskorting op deze kaart laden. Ze reizen dan vervolgens met 40% korting.

Ps. Ik heb je vraag even verplaatst naar het topic 'in de trein'.
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi b.dubbelaar,

Ik ben even benieuwd hoe u bedoeld het meereizen. Doelt u op een normaal kaartje of op samenreiskorting in combinatie met uw abonnement?

Als u ze met de samenreiskorting wil laten reizen, ontkomt u er niet aan om anonieme OV-chipkaarten aan te schaffen (nu een actie voor abonnementshouders voor €2,- op ns.nl) en daar dan het product samenreiskorting te laden.

Heeft u geen abonnement, dan kan u gewoon een wegwerp OV-chipkaart voor de betreffende reis uit de automaat halen.

Ik ben dus niet zeker wat u nu bedoeld, dus als u meer wil weten, horen we dat graag van u.
Hallo b.dubbelaar.

Welkom op het NS serviceforum. In de reactie van Loes worden 2 situaties geschetst; de samenreiskorting en de eenmalige OV-chipkaart. Als u zelf een abonnement heeft kunt u max. 3 personen mee laten reizen met korting, deze personen moeten na 9 juli wel in het bezit zijn van een OV-chipkaart. Zoals Loes al aangeeft is er op dit moment een actie met de OV-chipkaart. Als u weet dat u vaak familie uit het buitenland op bezoek krijgt, zou u ze nu alvast kunnen aanschaffen. Er blijft ook altijd de mogelijkheid om een OV-chipkaart te kopen uit de kaartautomaat. Ze kunnen dit zelf dus ook aanschaffen bij aankomst op Schiphol en daarna de samenreiskorting op deze kaart laden. Ze reizen dan vervolgens met 40% korting.

Ps. Ik heb je vraag even verplaatst naar het topic 'in de trein'.

Reageer