beantwoord

Als minderjarige begeleider van iemand met kids vrij?

• 26 februari 2018
  • 2 reacties
  • 92 Bekeken

Morgen wil ik samen met mijn zusje van 10 jaar een dagje weg. Ik heb een week studentenov en ik ben 17 jaar. Mijn zusje heeft kids vrij op haar ov kaart staan. Mag zij met mij meereizen?

Nog een puntje; van NS extra heb ik met Valentijn twee eerste klas upgrades gekregen, is dat ook toegestaan voor deze situatie?
icon

Beste antwoord door Slidestops 26 februari 2018, 11:23

De begeleider dient ouder als 12 te zijn, dat lijkt me in dit geval wel te kloppen :)

Als je via NS extra een upgrade doet, mag je inderdaad 1e klas reizen. Je hebt er alleen 1 voor jezelf nodig, voor kids vrij is dat niet nodig, omdat kids vrij voor alle klassen geldt.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
De begeleider dient ouder als 12 te zijn, dat lijkt me in dit geval wel te kloppen :)

Als je via NS extra een upgrade doet, mag je inderdaad 1e klas reizen. Je hebt er alleen 1 voor jezelf nodig, voor kids vrij is dat niet nodig, omdat kids vrij voor alle klassen geldt.
Badge +3
Bij mijn weten moet een begeleider van iemand met Kids Vrij 12 jaar zijn voor 2e klasse, maar 18 jaar voor 1e klasse.

Dus eigenlijk mag het niet maar ik denk niet dat er moeilijk over gedaan zal worden.

Reageer