beantwoord

Altijd Vrij, traject overgang eerste klas

Hoi!
Ik heb een Altijd Vrij kaart 2e klasse, maar soms, als het misschien een heeeel klein beetje druk lijkt te worden in de trein (ongeveer 3 keer per week....best vaak dus), neem ik een enkeltje Overgang naar eerste klasse. Dus alleen op het traject waar ik op dat moment reis...niet de hele dag, alleen dat traject...Amsterdam-Den Haag HS.

Dat kaartje kon je vinden onder "overige producten" in de automaat. In de nieuwe automaat is alleen de optie hele dag, of weekend opwaarderen nog maar aanwezig, kwam ik zojuist achter op Schiphol.
Mooi balen...want dat betekend staan, drie keer in de week. Super irritant. Waar is die optie gebleven?
icon

Beste antwoord door Thom 19 juni 2014, 19:20

Hij is verdwenen en wordt niet meer ingevoerd als ik de reacties goed begrijp. Ik heb geen enkele bijdrage gelezen van iemand die er blij mee is en u dus ook niet. De opties die er zijn, een soort dagkaarten, lijken wel handig maar juist het ontbreken van de mogelijkheid een toeslag voor een los traject te kopen zoals in uw geval, is erg jammer volgens velen hier en ik snap dat. Deze link is wel verhelderend:

https://forum.ns.nl/abonnementen-2/waarom-geen-overgang-2-1-voor-specifiek-traject-meer-vrij-abonnementen-2386

Als je ziet wat een AltijdVrij tweede klas kost, is het wel te gek voor woorden dat je dan ook nog drie keer per week eigenlijk naar de eerste klas wilt vluchten....
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hij is verdwenen en wordt niet meer ingevoerd als ik de reacties goed begrijp. Ik heb geen enkele bijdrage gelezen van iemand die er blij mee is en u dus ook niet. De opties die er zijn, een soort dagkaarten, lijken wel handig maar juist het ontbreken van de mogelijkheid een toeslag voor een los traject te kopen zoals in uw geval, is erg jammer volgens velen hier en ik snap dat. Deze link is wel verhelderend:

https://forum.ns.nl/abonnementen-2/waarom-geen-overgang-2-1-voor-specifiek-traject-meer-vrij-abonnementen-2386

Als je ziet wat een AltijdVrij tweede klas kost, is het wel te gek voor woorden dat je dan ook nog drie keer per week eigenlijk naar de eerste klas wilt vluchten....
Yep..Thom, dit is vaste-klanten-pesten. Het zou voor de NS toch een uitkomst moeten zijn als sommige mensen de drukte in de trein (legaal) verlichten door vrijwillig bij te betalen om eerste klas te reizen. Totaal niet vanuit de consument/klant gedacht. Treurig...Deze gaat naar Rover...
Hallo Lois,

Ik zie dat Thom je al heeft doorverwezen naar het correcte antwoord.

Om de vindbaarheid te vergroten heb ik je topic naar het subforum 'overige producten' verplaatst.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Het correcte antwoord is dat de NS het niet weet en dat het probleem nu onderzocht wordt, blijkbaar is het een scenario waar de organisatie geen rekening mee gehouden heeft.

Een hooggeplaatst persoon bij de NS zegt: "Dank voor uw antwoord en geheel helder. Ik laat dit verder tot in de puntjes onderzoeken en kom hier zo spoedig mogelijk op terug."

Zet het probleem inderdaad door naar Rover, die registreren de klachten en willen actie ondernemen op dit punt.

Wie markeert trouwens het beste "antwoord" op dit forum? Het antwoord van Thom klopt niet.
Reputatie 6
Badge +2
Wie markeert trouwens het beste "antwoord" op dit forum?
De topicstarter kan dit doen, of een moderator. Wie dat heeft gedaan staat vreemd genoeg niet vermeld bij "Gemarkeerd als antwoord", en ook nergens anders, behalve als deze het zelf meldt.

Een moderator kan de markering ongedaan maken. Als dit gebeurt is het meestal op verzoek.
Beste Niek,

In dit geval heb ik als moderator het antwoord van Thom als beste antwoord gemarkeerd in verband met het doorverwijzen naar het antwoord over 2-1 toeslag van Hessel. Wat is hier niet correct aan?

Vriendelijke groet,
Herman NS
In de link zegt Susan NS: "Beste forumleden, ik ben aan het uitzoeken hoe dit mogelijk is. Ik heb jullie vragen intern doorgezet. Zodra er meer informatie beschikbaar is, zal er een terugkoppeling komen."

Dus wat Thom zegt klopt niet: "Hij is verdwenen en wordt niet meer ingevoerd als ik de reacties goed begrijp."

Mijn contact binnen de NS en de Rover werkgroep MijnKaartje bevestigen dat het onderzocht wordt en dat er terugkoppeling is wanneer er meer bekent is.
Bijzonder, ik lees net de nieuwsbrief:

Vanaf 9 juli 2014 checken alle treinreizigers in en uit.

Feitelijk klopt de eerste zin al niet: veel reizigers kunnen per 9 juli met hun abonnement niet inchecken. Erg vreemd dat er geclaimd wordt dat alle reizigers in en uit gaan checken.

Daarna volgen een paar regels die wel een verkapt excuus lijken:
We werken hard aan het ontwikkelen en optimaliseren van onze producten voor deze manier van reizen. Helaas zijn er nog een aantal NS-abonnementen waarbij u net een ander pad moet bewandelen om te reizen bij NS.

Het zou netjes van de NS zijn om eerst de producten op orde te krijgen voordat de kaartjes afgeschaft worden. Ik vraag mij ook wel af welk ander pad er dan bedoelt wordt.
Reputatie 3
Badge
In de link zegt Susan NS: "Beste forumleden, ik ben aan het uitzoeken hoe dit mogelijk is. Ik heb jullie vragen intern doorgezet. Zodra er meer informatie beschikbaar is, zal er een terugkoppeling komen."

Dus wat Thom zegt klopt niet: "Hij is verdwenen en wordt niet meer ingevoerd als ik de reacties goed begrijp."

Mijn contact binnen de NS en de Rover werkgroep MijnKaartje bevestigen dat het onderzocht wordt en dat er terugkoppeling is wanneer er meer bekent is.

Wat ik begrepen heb van Rover is dat zij het verdwijnen van de Overgang 2-1 voor een bepaald traject voortdurend op de agenda van NS zetten, maar dat NS tot nu toe weinig sjoege geeft.

De link van Susan waarnaar u verwijst gaat volgens mij over iets anders, namelijk de vraag waarom houders van een OV-Jaarabonnement niet de optie krijgen om Toeslag 2-1 Daluren te kopen (in antwoord op een vraag van Frans Corten: "Waarom is de kortingvariant voor 15 euro opeens verdwenen?"). Ze hoeft namelijk niet uit te zoeken hoe het mogelijk is dat Overgang 2-1 voor een bepaald traject is verdwenen: dat heeft NS gewoon besloten. . .
Reputatie 1
Maakt niet uit wat voor een abonnement, je wordt gewoon ontmoedigd om af en toe even over te stappen op 1ste Klas, zie http://www.rover.nl/actueel/nieuwsarchief/791-incidenteel-1e-klas-reizen-voor-aantal-reizigers-fors-duurder
Het is ondertussen dus wel duidelijk dat de NS gewoon een ontmoedigingsbeleid voert om met de trein te reizen 😞
tja....lijkt het wel op...
*boekt eerste autorijles*

Reageer