beantwoord

Amsterdam Travel ticket-Is unlimited travel by train(2class Schiphol-Amsterdam & Bus197 new benefits

• 14 januari 2016
  • 18 reacties
  • 321 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Hi,
NS NL website lists below as the benefits of Amsterdam Travel ticket

1. Easy going and all-in-one: you no longer have to worry about transport to and across Amsterdam.
2. Unlimited 2nd class rail travel between Schiphol Amsterdam Airport and any station in Amsterdam.
3. Unlimited travel in all buses, trams, metros and ferries operated by GVB.
4. Now including the Amsterdam Airport Express (bus 197) and Niteliner (bus N97), both operated by Connexxion

In the past forums, I had read that it only covers 1 return journey from Schiphol to Amsterdam? However, I now read in the website it clearly mentioned unlimited travel between Schiphol and any station in Amsterdam.

Is this a new benefit added in 2016?

Regards
Priya
icon

Beste antwoord door Annewil NS 29 januari 2016, 21:18

Hey Priya,

The information on the NS website is true. With the Amsterdam Travel Ticket you can travel unlimited from Schiphol to any station in Amsterdam. The information on the GVB website is not entirely right and I'm going to point that out to them.
Bekijk origineel

18 reacties

Hi Priya, welcome to the NS Serviceforum. The Amsterdam Travel ticket is indeed unlimited valid from Schiphol to any station in Amsterdam. The stations are: Amsterdam Amstel, Amsterdam Bijlmer ArenA, Amsterdam Centraal, Amsterdam Holendrecht, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Muiderpoort, Amsterdam Rai, Amsterdam Sciencepark, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Schiphol Airport Amsterdam Airport. Kind regards, Annewil
@Annewil NS
Are you sure? - According to the GVB website the Amsterdam Travel ticket is only unlimited for GVB trams, day buses, night buses and metros. For the train there is only one return from Schiphol, so you are not allowed to travel between Schiphol and the city multiple times.
Hmm, that information confuses me too. Because in the intern information I have it says that unlimited travelling from Schiphol to any station in Amsterdam is possible. I will check for you which information is right.
Reputatie 6
Badge +2
Also on https://www.ns.nl/producten/overige-kaartjes/p/amsterdam-travel-ticket.
Hi,

Thanks for your help Annewil. It would really help to know this information. Atleast from the website, this seems as if this is a new change because it explicitly mentions 'unlimited' travel in 2nd class train from Schipol to any other station in Amsterdam

Regards
Priya
Any updates on this Annewil?
Not yet!
Hey Priya,

The information on the NS website is true. With the Amsterdam Travel Ticket you can travel unlimited from Schiphol to any station in Amsterdam. The information on the GVB website is not entirely right and I'm going to point that out to them.
Bedankt voor de duidelijkheid !

Misschien is het aan te raden het nog duidelijker neer te zetten op de Nederlandstalige pagina waar men wel rept over onbeperkt reizen met GVB maar dat woordje staat niet bij NS, daar staat alleen

Inclusief trein, bus 197 en Niteliner (bus N97) tussen Schiphol Airport en Amsterdam

Daar haal ik niet uit dat dit onbeperkt zou zijn.

https://www.ns.nl/producten/uitleg-overige-producten/p/amsterdam-travel-ticket
Als je op die link kijkt Macca, bij het kopje 'Geldigheid', zie je dit staan: 'Met het Amsterdam Travel Ticket reist u onbeperkt in de 2e klasse met de trein van en naar luchthaven Schiphol van elk van de volgende stations in Amsterdam: Amstel, Bijlmer ArenA, Centraal station, Holendrecht, Lelylaan, Muiderpoort RAI, Sciencepark, Sloterdijk, Zuid en Duivendrecht.' Daar haal ik dan wel weer uit dat het onbeperkt is 🙂
Dat kopje zie je niet gelijk, maar dan moet je naar beneden scrollen.

Wellicht hebben veel mensen dat niet door en bij GVB staat er wel onbeperkt.
@macca728 Het staat inderdaad niet goed op de site van GVB. Zou je het daar aan kunnen geven?
Dat lees je verkeerd, ik geef aan dat bij NS het volgende staat

Inclusief trein, bus 197 en Niteliner (bus N97) tussen Schiphol Airport en Amsterdam
Onbeperkt geldig voor alle bussen, trams, metro's en veerdiensten van GVB

Bij GVB bus,tram, metro en veerdiensten staat dus onbeperkt ervoor, bij de NS en Connexxion bussen staat dat woord er niet bij.
Het lijkt mij duidelijker als er in de eerste regel ook het woord onbeperkt bij staat, te meer omdat je de door je collega genoemde kopjes niet gelijk ziet als je de link opent.
Oké, ik begreep je inderdaad verkeerd. Hoe zouden we het aan moeten geven volgens jou? @macca728
Er staat nu:
Amsterdam Travel Ticket, Onbeperkt reizen door Amsterdam
Het gaat om de volgende regels bij voordelen, daar staat

-Inclusief trein, bus 197 en Niteliner (bus N97) tussen Schiphol Airport en Amsterdam
-Onbeperkt geldig voor alle bussen, trams, metro's en veerdiensten van GVB

Daar kan je dus van maken onbeperkt geldig voor trein tussen Schiphol Airport en Amsterdam , bus 197 en Niteliner (N97)

Nu lijkt het net alsof er maar 1 reis mogelijk is met de trein (zeker omdat dit tot vorig jaar ook zo was), terwijl in werkelijkheid je onbeperkt met de trein kan in Amsterdam, een extra reden dus om dit ticket aan te schaffen !
@macca728 Duidelijk. Ik stuur een e-mail naar de verantwoordelijke afdeling die het bericht aan kan passen. Bedankt voor de toelichting.
Dank voor de moeite, het is maar een klein puntje natuurlijk.
Kleine puntjes kunnen het verschil maken tussen een juist en onjuist antwoord dus ik ben blij dat je het nog even duidelijk noemt 🙂 @macca728

Reageer