beantwoord

Ander eindstation dan op ticket is aangegeven

• 16 mei 2019
  • 4 reacties
  • 222 Bekeken

Ik heb een dagretour gekocht en je moest een eindstation opgeven. Nu staat er op mijn kaartje Amsterdam Centraal, maar ik moet er bij Amsterdam Amstel uit. Kan dat gewoon? Want ik heb in principe gewoon betaald voor een dagretour, alleen het verkeerde station ingevoerd.
icon

Beste antwoord door Slidestops 16 mei 2019, 12:15

Als Amstel op de route ligt van uw begin station richting Amsterdam Centraal is dit mogelijk. Als u verder moet reizen dan Amsterdam Centraal om op Amstel te komen, dan is deze kaart niet voldoende en is het dus niet mogelijk.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Als Amstel op de route ligt van uw begin station richting Amsterdam Centraal is dit mogelijk. Als u verder moet reizen dan Amsterdam Centraal om op Amstel te komen, dan is deze kaart niet voldoende en is het dus niet mogelijk.
Badge +3
Dat ligt iets genuanceerder. Wanneer je uit bijvoorbeeld Haarlem of Alkmaar een kaartje naar Amsterdam Centraal hebt zijn er best een paar mogelijkheden om bij te betalen voor het stukje tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Amstel.
  • Een tweede retourticket (e-ticket) kopen tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Amstel. Je kunt dan gewoon blijven zitten of overstappen op Amsterdam Centraal.
  • In Amsterdam Centraal het station verlaten en met een OV-chipkaart inchecken en doorreizen naar Amsterdam Amstel en daar uitchecken.
  • In Amsterdam Centraal het station verlaten en daar een kaartje kopen naar Amsterdam Amstel in de automaat.
  • In Amsterdam Centraal het station verlaten en met de metro verder reizen naar Amsterdam Amstel.
Als je bijvoorbeeld uit Utrecht richting Amsterdam reist dan heeft @Slidestops natuurlijk volkomen gelijk.

Zonder het vertrekstation te weten is er geen algemeen advies te geven.
Hallo danadekim en welkom bij de NS Community.

Zoals Slidestops al aangeeft is het afhankelijk van het traject wat je aflegt. De nuance die iMark hierbij aanbrengt is goed om in je achterhoofd te houden.
Reputatie 4
waarmee ook nu weer blijkt dat reizen met de chipkaart toch zo voordeeltjes heeft-dan hoef je dat allemaal niet vooraf te bedenken, niet dat hele systeem op te starten en betaal je pas daadwerkelijk op de dag de echt gedane reis-dezelfde prijs als online. En heb je ook nog meer keus als NS weer eens platligt-neem de metro of de bus. Zo gaat er bvb een hele snelle dubbeldeksbus van Haarlem (langs dat hotel in Schalkwijk) naar Amsterdam Zuid.

Reageer