ANNO 2017 nog steeds uitprinten E-ticket!

Online 2 X een superretour gekocht. Hierbij kan je de datum van reizen later activeren en er voor kiezen om uit te printen OF laden op je OV-chipkaart! Yes eindelijk gaat de NS "groen" denken.
Bewust deze tickets voor mijn dochter gekocht die regelmatig aankomt op Schiphol en dan de trein neemt en dus even online op je OV-chipkaart zetten.
Maarrrrr helaas bij het activeren toch niet mogelijk het retour op je OV te laden!!!!!
Wanneer gaat dit nu eindelijk eens gebeuren?
Datum van reizen is al geactiveerd en daarna maar weer de klantenservice gebeld en maar e-ticket laten activeren.
Mijn dochter gaat nu toch maar zonder uitgeprint ticket en hopelijk zonder boete Maar met geldig ticket reizen !
Helaas in het vliegtuig geen printer aanwezig!
Kom op NS anno 2017 nog steeds uitprinten.!!
Fraude onmogelijk omdat deze kaart op naam en geboortedatum staan.

14 reacties

Steeds meer e-tickets kunnen in de app geladen worden. Deze actie valt daar helaas nog niet onder, maar zal naar mijn idee spoedig gebeuren.
De NS is er weldegelijk mee bezig. www.ns.nl/reisinformatie/ns-op-uw-mobiel/mobiele-tickets.html
Of het bij het supperretour mogelijk is weet ik niet. ;-)

Edit: Zoals Loes aangeeft, nu dus nog niet. 🙂
Deze actie werd aangeboden met de keuze e-ticket of laden op OVchipkaart!! Heel vreemd dus
Steeds meer e-tickets kunnen in de app geladen worden. Deze actie valt daar helaas nog niet onder, maar zal naar mijn idee spoedig gebeuren.

Ik heb het niet over laden in app maar op OV! Daar moeten we in NL toch mee reizen?
Badge +3
Ik heb een paar weken geleden ook een dagkaart voor €12,50 gekocht en gekozen om die op mijn OV-chipkaart te laden. Dat ging prima. (Door gewijzigde plannen heb ik die dagkaart toen niet gebruikt. Maar dat is een ander verhaal.) Ik vind het een prima idee dat je een speciaal kaartje op OVC kunt zetten. Handiger dan thuis printen.

Maar nog steeds geen mogelijkheid om te annuleren of de reisdatum te wijzigen. Dat zou met een reisproduct geladen op de OVC juist wel moeten kunnen.
@iMark,

Technisch lijkt mij dat geen probleem, organisatorisch blijkbaar wel. En dat is jammerlijk de realiteit.
Badge +3
Mij lijkt dat ook geen probleem. Daarom blijf ik het achterlijk vinden dat de gebruiksvoorwaarden voor de e-tickets zo slecht geregeld zijn. Ik zou mijn ergste vijand nog niet aanraden om bij NS een e-ticket te kopen.
Maar nog steeds geen mogelijkheid om te annuleren of de reisdatum te wijzigen. Dat zou met een reisproduct geladen op de OVC juist wel moeten kunnen.
Heb je nog moeite gedaan om de kosten van je niet gebruikte OVC ticket terug te vragen?
Badge +3
Heb je nog moeite gedaan om de kosten van je niet gebruikte OVC ticket terug te vragen? Dat is door Klaas Jan NS naar volle tevredenheid opgelost.
Zie: https://forum.ns.nl/acties-uitjes-10/eventueel-reisdatum-wijzigen-33104
Heb je nog moeite gedaan om de kosten van je niet gebruikte OVC ticket terug te vragen? Dat is door Klaas Jan NS naar volle tevredenheid opgelost.
Zie: https://forum.ns.nl/acties-uitjes-10/eventueel-reisdatum-wijzigen-33104

Dát noem ik nog eens service!

Ik ben benieuwd, of we we dit als reiziger in de toekomst óók zelf online kunnen regelen.
Badge +3
Dat kan blijkbaar nu al door een vraag op het forum te stellen. 😃
Nou, het zou zeker prettig zijn als dat (e)rgernis-ticket een keer aangepast wordt. Dat een dergelijk product te verbeteren is lijkt mij niet onmogelijk.

(Waarom betaal ik in de middagspits toch zoveel... Mis het groepsgevoel.. 🙂 )
Stukje bij beetje zie ik steeds meer digitale veranderingen. NS is een grote organisatie en we zijn serieus bezig met innovatie, maar dit gaat niet van de ene op de andere dag.
Badge +3
Innovatie is natuurlijk geen doel op zich. Wanneer een vernieuwing een verslechtering betekent dan zit niemand op die innovatie te wachten. Volgens mij heeft zich zoiets voorgedaan bij de introductie van het e-ticket. Daarbij is vooraf niet goed nagedacht over de gebruiksvoorwaarden, de mogelijkheid tot wijziging en de mogelijkheid tot annulering. Als over de voorwaarden was nagedacht, dan was het nooit in de huidige vorm ingevoerd.

Ik hoop (en verwacht) dat NS van het slecht ingevoerde e-ticket heeft geleerd en bij volgende innovaties beter nadenkt over de consequenties in de praktijk voor de betalende reizigers. In de tussentijd wordt het hoog tijd dat NS zich herbezint op het huidige e-ticket. In deze vorm kan dat niet blijven bestaan.

Reageer