beantwoord

Annuleren aanbieding.

In oktober heb ik 2 NS-Extra Dagkaarten voor 12.50 on line besteld. Ik wilde die dagkaarten voor vandaag 12 december laten ingaan en had ze enige tijd geleden bij een automaat opgehaald op onze OV-chipkaarten. De reis zou naar Leeuwarden hebben moeten gaan maar helaas werd mijn vrouw afgelopen vrijdag opgenomen in het ziekenhuis.
Nu wil ik proberen om met mijn doorlopende annuleringsverzekering proberen het betaalde bedrag (2 x € 12,50) terug te krijgen. Ik kan echter nergens, nóch in mijn e-mails, nóch in mijn NS een factuur terug vinden. Hoe toon ik bij de verzekeringsmaatschappij aan dat ik genoemde bestelling inderdaad gedaan heb?

Iets soortgelijks speelt voor a.s. vrijdag. Mijn vrouw en ik waren van plan om onze nog resterende keuzedag te besteden voor een retour 's Hertogenbosch a.s. vrijdag 15 december en wilden 2 vrienden een meereisretour van € 7,95 cadeau doen. Ik heb on line die meereisretours besteld, betaald en op naam laten zetten van die 2 vrienden. De tickets heb ik naar hun mailadres laten sturen.
Net als bij de Dagkaart van 12 december, kan ik geen factuur terugvinden die aantoont dat ik die tickets betaald heb.

Best ingewikkeld, denk ik, maar wie weet is er een oplossing?
icon

Beste antwoord door Thom 12 december 2017, 15:25

Ik bedoel het niet vervelend, maar het is de traditionele fout van de tickets veel te vroeg bestellen. De dag voor de reis activeren is redelijk veilig. Er kan altijd iets tussen komen, zoals u heeft gemerkt. Het had u deze sores bespaard. NS geeft de aanschafkosten van e-tickets niet terug, omdat het in het verleden sterk fraudegevoelig is gebleken.

U kunt het beste de mails die u heeft gekregen plus de mails die u naar uw vrienden heeft gestuurd verzamelen. Eventueel bankafschriften. Eerlijk gezegd vraag ik me ernstig af of uw annuleringsverzekering het vergoedt, maar u kunt het natuurlijk proberen. Wie weet hebben ze een coulante bui.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Ik bedoel het niet vervelend, maar het is de traditionele fout van de tickets veel te vroeg bestellen. De dag voor de reis activeren is redelijk veilig. Er kan altijd iets tussen komen, zoals u heeft gemerkt. Het had u deze sores bespaard. NS geeft de aanschafkosten van e-tickets niet terug, omdat het in het verleden sterk fraudegevoelig is gebleken.

U kunt het beste de mails die u heeft gekregen plus de mails die u naar uw vrienden heeft gestuurd verzamelen. Eventueel bankafschriften. Eerlijk gezegd vraag ik me ernstig af of uw annuleringsverzekering het vergoedt, maar u kunt het natuurlijk proberen. Wie weet hebben ze een coulante bui.

Reageer