beantwoord

annuleren geboekte e ticket

• 2 maart 2015
  • 6 reacties
  • 696 Bekeken

Ik heb een e ticket geboekt voor 26 maart naar Leuven (internationale trein).Ik heb mij vergist in de datum ,het moest 26 april zijn .
Omdat ik akkoord ben gegaan met de voorwaarden kan ik deze ticket vandaag 2 maart niet annuleren.
Ik vind dit geld klopperij.
Wie heeft hier ervaring mee
icon

Beste antwoord door Thijs NS 2 maart 2015, 14:48

Ik adviseer je hierover contact op te nemen met NS international, omdat het om een internationale reis gaat.
Bekijk origineel

6 reacties

Ik denk dat je er niets van begrijpt .het gaat niet om vooruit boeken maar verkeerd boeken (domme fout van mij) Ik reis zo wie zo voordelig met kortingskaart en rail plus .Dus ik hoef me niet nog eens te verdiepen in wat de NMBS biedt want zo is het voordeligst.
Maar bedankt voor de suggestie.
Reputatie 1
Badge
Voor deze reis maakt het geen fluit uit of je vroeg boekt-gewoon standaard tarief, nogal hoog. Zeker als je je wat meer zou verdiepen in wat de NMBS biedt, kan je zeker stukken voordeliger reizen. lesje geleerd: het was nergens voor nodig zo vroeg te wezen. WEL gelden uit de automaat gekochte INT biljetten 15 dagen-en je kan de 1e dag nog zelf vooraf kiezen. Maar je moet je reis in NL met NS in 1 dag doen-de dag waarop je insjekt.
Je hebt zelf voor de beperkende voorwaarden gekozen door dit zo vroeg online te doen. RYAN of welke air dan ook zou ook niks teruggeven.
Ik adviseer je hierover contact op te nemen met NS international, omdat het om een internationale reis gaat.
Reputatie 7
Badge +4
Een e-ticket is handig want u kunt het thuis afdrukken maar ook heel fraudegevoelig. Alles wat ingevuld moet worden, moet kloppen. Zou u hem kunnen omruilen dan kunt u zowel op 26 maart als op 26 april naar Leuven reizen. Dat zult u niet doen maar in veel gevallen, zeker bij binnenlandse reizen, zou die mogelijkheid eenvoudig fraude kunnen opleveren. Niemand kan u beletten op een reeds ontvangen en eventueel omgeruild ticket te reizen. Helaas is de maatregel dat een eenmaal verzonden dan wel afgdrukte e-ticket niet meer kan worden omgeruild noodzakelijk en het treft soms mensen van goede wil, die een fout maken, zoals in uw geval. Het is overigens een internationaal kaartje en dat loopt via NS international. Als die mogelijkheid er was en mensen diverse data af zouden kunnen drukken, dan zou daar ongetwijfeld misbruik van gemaakt worden. Dan is er sprake van geldklopperij van de kant van de klant - en echt, die mensen zijn er - en dat wordt onmogelijk gemaakt door deze maatregel.

Dat u zich benadeeld voelt, kan ik goed begrijpen, feitelijk lijdt u onder een maatregel die noodzakelijk is vanwege kwaadwillenden.

Als u vaker naar Leuven reist, zou ik me overigens eens verdiepen in de kortingsmogelijkheden van de Belgische spoorwegen.
Ik heb inderdaad vernomen dat het Fraude gevoelig is ,maar dat is een zaak wat de NS eens in orde moet brengen.
En natuurlijk moet je als consument goed opletten . maar soms gaat het wel eens verkeerd en dan ben je de pineut.
Natuurlijk kan je met de auto ,wat veel goedkoper is als je op gas rijdt.
Maar ik maak de keuze om voor meer geld te reizen met de trein maar op deze manier gaat het plezier er wel vanaf
Daaraan valt helaas niets aan te doen omdat het Fraude gevoelig kan zijn. Anders pakt u gewoon de auto.

Reageer