beantwoord

Annuleren Vrije keuzedag op OV chipkaart

• 26 juni 2014
  • 4 reacties
  • 592 Bekeken

Heb ik eenmaal ingechekt voor een vrijkeuzedag kan ik die dan weer ongedaan maken door weer uit te checken?

Met de OV-chipkaart (40% korting) kan ik direct weer uitchecken. Ik heb dat namelijk al eens gedaan toen omgeroepen werd dat mijn bestemmingsplaats slechts met veel vertraging/omleidingen te bereiken was. Ik zag toen van die reis op dat moment af.

Kan dat ook met de opgenomen Keuzedag?.
icon

Beste antwoord door Thijs NS 26 juni 2014, 16:40

Beste Joseph,
Als je eenmaal ingecheckt hebt met een keuzedag is deze dag enkel die dag geldig. Dit is niet meer ongedaan te maken door direct uit te checken. Mocht er iets misgaan met het inchecken bij een keuzedag, neem dan contact op met onze klantenservice. Vaak is er wel een oplossing mogelijk.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Nee Joseph, dat kan helaas niet. Met het inchecken activeer je namelijk de keuzedag en is hij niet meer opnieuw op te nemen, al kun je er uiteraard nog wel een dag gewoon op reizen.

Thom, Bedankt voor je reactie.
De vrije keuzedag is dus bij het direct weer uitchecken Vervallen, ook al heb je geen kilometer gereisd.
Hetgeen in het laatste zinsdeel van je antwoord staat is mij niet duidelijk:
(...) al kun je er uiteraard nog wel een dag gewoon op reizen.
Graag een toelichting a.u.b.
Reputatie 7
Badge +4
Het is meer een geruststelling. Misschien veronderstelde u dat wanneer u uitcheckte de geldigheid zou zijn vervallen omdat u dat aanvankelijk aangaf. Wat ik bedoel te zeggen is dat wat u veronderstelt niet kan maar dat u er wel gewoon een dag mee kunt reizen, ongeacht hoe vaak u in- of uitcheckt op die dag. Het blijft een keuzedag die voor die dag geldig is.

Omdat u een keuzedag geldig maakt door in te checken, kunt u hem niet opnieuw gebruiken voor een andere dag. Uw keuzedag wordt ook niet terugbetaald, trouwens ook niet als u hem niet opgenomen zou hebben voor de einddatum.
Beste Joseph,
Als je eenmaal ingecheckt hebt met een keuzedag is deze dag enkel die dag geldig. Dit is niet meer ongedaan te maken door direct uit te checken. Mocht er iets misgaan met het inchecken bij een keuzedag, neem dan contact op met onze klantenservice. Vaak is er wel een oplossing mogelijk.

Reageer