beantwoord

anonieme chipkaart in combi met ov chipkaart

• 13 oktober 2017
  • 2 reacties
  • 246 Bekeken

Ik heb een ov chipkaart, mijn man heeft net een anonieme gekocht voor 7,50. Hoe kan mijn man nu meereizen met mij en samenreiskorting? moet hij dan ook saldo op zijn kaart zetten? Ik vind het een grote wirwar en er is bijna niet uit te komen voor ouderen
icon

Beste antwoord door Thom 13 oktober 2017, 12:36

Uw man moet naar het automaat, er voldoende saldo op zetten om de reis bij uitchecken te kunnen betalen en met een minimum van tien euro. Vaak is tien euro te weinig, vooral als u wat verder reist. Vervolgens zet hij samenreiskorting op de kaart en kan hij met u meereizen. Het is wijs samenreiskorting 2 x te kiezen als hij ook weer terug wil met korting. Samenreiskorting is per rit en niet per dag.

Let er wel op dat samenreiskorting niet geldig is als uw man incheckt tijdens de spits. Ik weet niet of u met een keuzedag reist, maar in dat geval mag u in de middagspits wel gratis reizen maar uw man niet met korting.

Vraag zo nodig net zo lang tot u het begrijpt, als u het eenmaal weet, is het niet zo moeilijk.

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Uw man moet naar het automaat, er voldoende saldo op zetten om de reis bij uitchecken te kunnen betalen en met een minimum van tien euro. Vaak is tien euro te weinig, vooral als u wat verder reist. Vervolgens zet hij samenreiskorting op de kaart en kan hij met u meereizen. Het is wijs samenreiskorting 2 x te kiezen als hij ook weer terug wil met korting. Samenreiskorting is per rit en niet per dag.

Let er wel op dat samenreiskorting niet geldig is als uw man incheckt tijdens de spits. Ik weet niet of u met een keuzedag reist, maar in dat geval mag u in de middagspits wel gratis reizen maar uw man niet met korting.

Vraag zo nodig net zo lang tot u het begrijpt, als u het eenmaal weet, is het niet zo moeilijk.

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html
Hallo jokebakker en welkom op het NS Forum!

Ik zie dat onze topper Thom je al geholpen heeft. Als je nog vragen hebt lezen we dit inderdaad graag 🙂. Hier kun je ook nog oefenen met Samenreiskorting laden.

Reageer