beantwoord

Anonieme OV-kaart kopen?

• 28 januari 2019
  • 2 reacties
  • 145 Bekeken

Ik heb zelf een OV-dalurenkaart. Ik wil morgen na 17.00 met een toerist uit Italie van Schiphol naar Utrecht met de trein reizen. De samenreiskorting geldt dan niet. Moet ik voor hem dan een aparte anonieme OV-kaart kopen? Of kan hij dan ook meereizen voor het volle tarief op mijn OV-dalurenkaart?
icon

Beste antwoord door MoDe 28 januari 2019, 22:07

Als het een eenmalige treinreis is voor de toerist, zou ik een e-ticket kopen (let op, na invullen en betalen geen restitutie mogelijk als reisplannen veranderen of iets fout ingevuld is) of een eenmalige chipkaart uit de automaat (ritprijs voltarief + €1). Mocht je vaker gaan reizen met iemand zonder ov-chipkaart dan is de anonieme chipkaart een optie. Deze kost eenmalig €7,50 zonder reistegoed. Er moet bij inchecken minimaal €16 op staan, dit moet er dus nog opgezet worden. Voordeel van de anonieme kaart is dat je het voor verschillende personen kunt gebruiken en dat er ook samenreiskorting op geladen kan worden, als er in daluren gereisd gaat worden.
Bekijk origineel

2 reacties

Meereizen op één kaart kan niet. Een e-ticket of een kaartje via de automaat (+€1,00) is voordeliger. Bij een e-ticket wel alle gegevens correct invullen.
Een e-ticket of een l9s kaartje via de automaat is voordeliger. Bij een e-ticket wel alle gegevens correct invullen.

Edit... correct invullen.. 😉
Reputatie 7
Badge +3
Als het een eenmalige treinreis is voor de toerist, zou ik een e-ticket kopen (let op, na invullen en betalen geen restitutie mogelijk als reisplannen veranderen of iets fout ingevuld is) of een eenmalige chipkaart uit de automaat (ritprijs voltarief + €1). Mocht je vaker gaan reizen met iemand zonder ov-chipkaart dan is de anonieme chipkaart een optie. Deze kost eenmalig €7,50 zonder reistegoed. Er moet bij inchecken minimaal €16 op staan, dit moet er dus nog opgezet worden. Voordeel van de anonieme kaart is dat je het voor verschillende personen kunt gebruiken en dat er ook samenreiskorting op geladen kan worden, als er in daluren gereisd gaat worden.

Reageer