beantwoord

Apart vervoersbewijs hond?

• 2 mei 2015
  • 1 reactie
  • 104 Bekeken

Hallo,

Mijn ouders en ik wonen ver uit elkaar; af en toe wisselen we de hond uit in het midden. Doordat ik het vervoersbewijs voor de hond op mijn ov kaart laad, kost dat 3 euro. Draag ik de hond over aan mijn ouders, betalen zij weer 3 euro. De hond heeft dan eigenlijk 2 dagkaarten gehad, maar omdat ze vast zitten aan onze ov-kaarten zijn de dagkaarten niet overdraagbaar.

Vroeger was de railrunner bijvoorbeeld een papieren kaartje en zou je met een kind dus wel haar tot halverwege naar oma kunnen brengen en het kaartje meegeven.

Op de site las ik wel dit:
Eenmalige chipkaart

Een Dagkaart fiets of hond is te koop als eenmalige chipkaart zonder toeslag bij:

de NS-kaartautomaat;
de NS-servicebalie;
alle overige verkooppunten van NS;
de meeste automaten op de stations van de overige vervoerders.

Heeft mijn hond op dat moment dan een aparte (eenmalige) ov chipkaart die ik mee kan geven aan mijn ouders, of is er geen oplossing?
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 mei 2015, 10:20

De eenmalige chipkaart is een papieren kaartje met een chip erin dat u na gebruik weggooit. U kunt dit kaartje dus aan uw ouders geven bij het overdragen van de hond.
Bekijk origineel

1 reactie

De eenmalige chipkaart is een papieren kaartje met een chip erin dat u na gebruik weggooit. U kunt dit kaartje dus aan uw ouders geven bij het overdragen van de hond.

Reageer