beantwoord

Aparte toeslag IC Direct

• 4 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

Online kaartje kopen: waarom twee transacties met twee aparte kaartjes en dus twee printjes? Papierverspilling! Waarom niet een snelkoppeling "kaartje + toeslagkaartje in één keer in je winkelmandje???
icon

Beste antwoord door Chiel NS 4 augustus 2017, 16:57

Goedemorgen Martine van Halteren-Ferreira, welkom op het forum.

Ik snap je wens heel goed. Het is inderdaad handiger om dit in een keer uit te kunnen printen. De reden hiervoor is een technische, voor dit soort kaartjes wordt een QR code aangemaakt, een soort streepjescode die op je ticket staat. Er is een streepjescode waar je mee in kan checken en het station op kan, en een code die de conducteur kan scannen om te kijken of je de toeslag voor de IC-Direct hebt betaald. Ik denk dat het probleem zit, in de info voor beide tickets in een QR-code te verwerken.

Wat je wel kan doen, is ie A4tje dubbelzijdig af te drukken. De ene kant je e-ticket, je andere kant je toeslag. Dat is op dit moment de beste oplossing, maar ik zal je tip doorzetten.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De ICDirect is ook regelmatig toeslagvrij en bovendien is die toeslag alleen nodig tussen Rotterdam en Schiphol v.v. De combinatie is niet altijd handig en noodzakelijk. Naast het feit dat mensen zich, terecht overigens, benadeeld voelen met alle gedoe van dien.

Als optie zou weer wel kunnen. Mogelijk bedoelt u dat.
Goedemorgen Martine van Halteren-Ferreira, welkom op het forum.

Ik snap je wens heel goed. Het is inderdaad handiger om dit in een keer uit te kunnen printen. De reden hiervoor is een technische, voor dit soort kaartjes wordt een QR code aangemaakt, een soort streepjescode die op je ticket staat. Er is een streepjescode waar je mee in kan checken en het station op kan, en een code die de conducteur kan scannen om te kijken of je de toeslag voor de IC-Direct hebt betaald. Ik denk dat het probleem zit, in de info voor beide tickets in een QR-code te verwerken.

Wat je wel kan doen, is ie A4tje dubbelzijdig af te drukken. De ene kant je e-ticket, je andere kant je toeslag. Dat is op dit moment de beste oplossing, maar ik zal je tip doorzetten.

Reageer