beantwoord

App kaartje refund

• 9 oktober 2018
  • 8 reacties
  • 109 Bekeken

Ik koop net een kaartje via de app voor morgen maar zie helaas dat het al na 12en is en ik dus eigenlijk per ongeluk een kaartje voor overmorgen heb gekocht.. Kan ik dit weer ongedaan maken en m'n geld terug krijgen?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 9 oktober 2018, 11:27

Hallo Baszie en welkom bij de NS Community.

Hoe spijtig ook, de reactie van Tamzin klopt. Voor E-tickets geldt geen mogelijkheid tot restitutie tenzij je het ticket niet hebt geopend in de app. Mocht dat laatste het geval zijn dan kun je via onze Klantenservice restitutie vragen.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ik vrees helaas van niet. Elektronische tickets kunnen niet geannuleerd worden vanwege het risico dat U er mee kunt frauderen.
Hallo Baszie en welkom bij de NS Community.

Hoe spijtig ook, de reactie van Tamzin klopt. Voor E-tickets geldt geen mogelijkheid tot restitutie tenzij je het ticket niet hebt geopend in de app. Mocht dat laatste het geval zijn dan kun je via onze Klantenservice restitutie vragen.
Mmh heel vreemd, ik kan hier niet mee akkoord gaan. Waar staat dat in de voorwaarden dan? Aangezien het ticket MORGEN pas gebruikt kan worden zou ik deze VANDAAG bij jullie loket van mijn app moeten kunnen laten verwijderen. Ook het argument van risico op fraude kun je niet bij de consument neerleggen, lijkt me eerder een fout in ontwerp van jullie app en achterliggende workflows. Ik heb het kaartje vanochtend op het perron geopend en zag daar pas dat ie morgen pas geldig is. Heb er dus een ticket voor vandaag bij moeten kopen..

Hoe zit het overigens met aankopen via internet van een dienst en het recht om hier van af te zien?
Je kunt hier de aanvullende voorwaarden lezen voor E-tickets, Baszie. Onder punt 3.2 en 5.3 zie je ook staan dat het niet mogelijk is om restitutie te vragen als je het ticket inlevert.
Hallo Jouke,

Ik lees hier niks over het niet openen van de tickets in de app en dat daarmee het recht op restitutie vervalt.

Paragraaf 3.2 gaat over etickets dus niet relevant of anders is jullie app is in strijd met de eigen voorwaarden.. "Het kan in geen geval worden aangeboden op een andere drager (elektronisch,scherm enz.)."

Wat betreft "5.3 Het Mobiele Ticket kan niet worden ingeleverd en terugbetaald"; ik vraag me af of dit wettelijk wel mag voor een NOG NIET geleverde dienst. Dat het jullie voorwaarden zijn betekent nog niet dat ze wettelijk geldig zijn. Kun je dat nog eens goed navragen ?

De app toont een ticket nummer, die kun je toch ongeldig maken als deze verwijderd in de app wordt VOOR de reisdatum ? Suggestie voor de appdesigners... Zoals eerder aangegeven zou ik dit anders toch gewoon door een loket medewerker moeten kunnen laten doen ?
Ik begrijp dat je graag restitutie wilt, Baszie maar ik kan je hier helaas niet mee helpen. Zoals ik al eerder aangaf is restitutie niet mogelijk. Wettelijk gezien wordt het E-ticket gezien als gebruikt op het moment dat je deze activeert. Dat geldt overigens niet alleen voor E-tickets van NS maar ook voor andere E-tickets. Mocht je het niet eens zijn met het afwijzen van je verzoek dan kun je dit hier aan geven. Ik kan je klacht ook intern doorspelen maar krijg hierop geen terugkoppeling.
Nog altijd vreemd.. Het openen van een kaartje in de app zie ik niet als activeren; de button zegt Ticket, NIET Activeer ticket of zo. Onder activeren zou ik verstaan dat het ticket voor het eerst gebruikt wordt, bijvoorbeeld wanneer ik door een poortje het perron op kom of zo. Bedankt voor de moeite, ik zal het dan maar verder via het contact formulier doen..
Reputatie 7
Badge +3
Hoe zit het overigens met aankopen via internet van een dienst en het recht om hier van af te zien?
Op die wettelijke regeling geldt een hele waslijst aan uitzonderingen en één daarvan zijn vervoerstickets. Aankopen van vervoerstickets via internet zijn altijd meteen definitief, dat geldt dus bijv. ook voor vliegtickets. Een andere bekende uitzondering is voedsel, een internet-bestelling bij Domino's Pizza kun je dus ook niet meer annuleren.

Je hebt het over een recht op restitutie maar dat recht bestaat in dit geval dus helemaal niet. Je kunt zoveel contactformulieren als je zelf wil maar dat zal niet helpen.

Reageer