beantwoord

Asielzoekers

• 10 juni 2015
  • 6 reacties
  • 2474 Bekeken

Ik ben een asielzoeker. Ik heb een partner op afstand meer dan 200 km. Ik woon in de buurt van Deventer en hij in de buurt van Sittard. Het verhuizen mag ik niet regelen. Elk weekend reis ik naar toe. Dat duurt al een jaar. Hoe kan ik mijn kosten verminderen? Hebben jullie speciale OV-chipkaarten voor asielzoekers? Hoe kan ik mijn kosten verminderen? (Ik heb geen boeten voor reizen dus wij betalen dat)
icon

Beste antwoord door Hendrik 10 juni 2015, 12:14

Speciale ov-chipkaarten voor asielzoekers zijn er niet.

Wellicht is een Weekend Vrij abonnement een optie? Zie de pagina met info over abonnementen.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Badge
Speciale ov-chipkaarten voor asielzoekers zijn er niet.

Wellicht is een Weekend Vrij abonnement een optie? Zie de pagina met info over abonnementen.
Badge
Hoi Dimitriy, welkom op het NS serviceforum. Wat Hendrik aangeeft, klopt. Wij hebben geen speciale OV-chipkaarten voor asielzoekers. Ik weet niet of het voor jou ook mogelijk is om een NS abonnement te kopen. Want dan is een Weekend Vrij inderdaad een optie. Maar anders kan je ook de reclames in de gaten houden. Je kan dan b.v. gebruikmaken van AH treinkaarten, Blokker treinkaarten, Kruidvat treinkaart etc. Ik heb je vraag verplaatst naar 'overige producten'.
Reputatie 6
Badge +1
Hoi Dimitriy, welkom op het NS serviceforum. Wat Hendrik aangeeft, klopt. Wij hebben geen speciale OV-chipkaarten voor asielzoekers. Ik weet niet of het voor jou ook mogelijk is om een NS abonnement te kopen. Want dan is een Weekend Vrij inderdaad een optie. Maar anders kan je ook de reclames in de gaten houden. Je kan dan b.v. gebruikmaken van AH treinkaarten, Blokker treinkaarten, Kruidvat treinkaart etc. Ik heb je vraag verplaatst naar 'overige producten'.

Om een NS-abonnement af te sluiten is het erg handig als u over een Nederlandse bankrekening beschikt. Maar als u dat heeft, dan moet het absoluut geen probleem zijn. Voor hulp kunt u eventueel ook bellen met de telefonische klantenservice: 030-751 51 55.
Reputatie 1
Badge
Je moet eerst een persoonlijke chipkaart regelen, via www.ov-chipkaart.nl.
Je kan die gratis krijgen via NS ALS je voor tenminste een vol jaar bindt-maar in jouw situatie is dat denkelijk wat te lang. Je kan per maand (kost dan 39 eur) of per 3 maanden (99 eur) weekendvrij via de site van ns.nl bestellen en op die kaart laden-je moet betalen met IDeal en dus een NL bankrekening hebben-of die lenen van een vriend en hem ervoor betalen. de JAARkaart wordt automatisch verlengd!! de andere niet, dus ik denk dat dat de betere kleus is.
Dan mag je reizen per trein IN NL zo veel je wil van VR 18.30 tot MA vroeg 4.00, en de gewone weekdagen reis je buiten de spits met 40% korting.
Goedkopere ov voor vluchtelingen... haha en ik mag de volle pond betalen daaaaaag!
Hoi Geoffrey, en welkom op het forum.

Mogelijk reageer je op het bericht dat deze week in de media is verschenen, dat asielzoekers gratis mogen reizen met de trein. Dit bericht is niet waar en betreft een hoax. Deze website (en dus dit artikel) is gericht op het verkrijgen van clicks/advertenties en dit bericht mag je dan ook absoluut beschouwen als onbetrouwbaar.