beantwoord

Beschikbaarheid ticket NS-app

• 15 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 164 Bekeken

Ik kwam er op mijn terugreis achter dat ik de code, van het dagretour ticket geladen in de NS-app, niet meer kon openen. Dit was na middernacht. Daardoor stond ik voor dichte poortjes op het eindstation. Ik was in de veronderstelling dat tickets geldig zijn tot 4:00 de volgende dag. Is dit een foutje in de app of is er iets anders aan de hand?
icon

Beste antwoord door JoelHaasnoot 17 augustus 2017, 08:13

Hoi Maarten,

We gaan dit als app-team goed nakijken, maar even checken: heb je de laatste update van de app? Op dit moment is dat 5.0.10. Inmiddels heb je daar natuurlijk weinig aan nu je al de reis gemaakt hebt, maar voor de volgende keer misschien goed om te checken. Mocht je wel die versie hebben, horen wij dat graag, dan kunnen we extra goed gaan speuren naar de fout.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hallo Maarten en welkom op het NS Serviceforum.

Bij mijn weten zou dit ticket nog geopend moeten kunnen worden, ookal is dit ná 0:00 uur. Ik ga even schakelen met mijn NS Extra contactpersoon. Heb jij nog extra kosten moeten maken, of heeft een medewerker jou door het poortje moeten laden? Wat voor een soort ticket heb je in de app geladen?

Edit: Wat gebruik je: iOS of Android?
Hoi Thomas, bedankt voor je snelle reactie!
Dit is me nu twee keer overkomen met zowel een groepsretour als een dagretour (aangeschaft via HEMA) ticket. Ik gebruik iOS. Het ticket stond nog wel in de app maar gaf niet meer de optie om de code te laten zien, alleen nog "Buy Tickets Again" en "Remove". Ik ben beide keren maar gewoon achter iemand aangelopen door de poortjes.
Dat is erg vreemd, Maarten. Ik ga het voor je uitzoeken en ik hoop dat ik je z.s.m. van een reactie kan voorzien 🙂
Hoi Maarten,
We gaan dit als app-team goed nakijken, maar even checken: heb je de laatste update van de app? Op dit moment is dat 5.0.10. Inmiddels heb je daar natuurlijk weinig aan nu je al de reis gemaakt hebt, maar voor de volgende keer misschien goed om te checken. Mocht je wel die versie hebben, horen wij dat graag, dan kunnen we extra goed gaan speuren naar de fout.
De reizen die ik maakte zijn ongeveer een maand en twee maanden geleden. Ik heb wel automatische updates aanstaan op mijn telefoon. De app is op dit moment in ieder geval inderdaad 5.0.10.
Update: Zoals je al hebt kunnen zien aan de reactie van JoelHaasnoot heb ik een melding van dit incident aangemaakt. De ontwikkelaars van de App gaan nu onderzoeken waardoor de tickets niet meer te openen waren na 00:00. Ik ga er vanuit dat het probleem snel wordt opgelost!

Reageer