beantwoord

Bestelling ophalen met OV-chipkaart

• 13 februari 2019
  • 10 reacties
  • 663 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik heb online betaald en qr code op mijn telefoon. Krijg de kaart niet op mijn ov chipkaart ik moet straks weg
icon

Beste antwoord door Robert B 13 februari 2019, 09:48

Welkom bij de NS Community!

De qr code op je telefoon is geldig om mee te reizen. Je kunt daar poortjes mee openen als je die onderweg tegenkomt. De ov-chipkaart kan je thuis laten (niet gebruiken dus).
Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

De qr code op je telefoon is geldig om mee te reizen. Je kunt daar poortjes mee openen als je die onderweg tegenkomt. De ov-chipkaart kan je thuis laten (niet gebruiken dus).
Hallo Anous en welkom bij de NS Community.

Zoals Robert B al aangeeft kun je met de QR-code op je telefoon gewoon reizen. Je hoeft het ticket niet meer op de OV-chipkaart te laden. Bij actie tickets is het sowieso niet mogelijk om deze op je OV-chipkaart te laden. Reizen met het ticket op je telefoon of via de app is dan de beste optie. Kom je er zo verder uit?
Ik kan mijn OV-chipkaart niet ophalen. Het is allemaal geactiveerd, maar er stond is op dit
moment niet mogelijk. Wat moet ik doen? Want alles is aangemeld en ik moet de nu volle pond betalen.
Reputatie 7
Er is een storing bij ov-chipkaart waardoor bestellingen ophalen op dit moment niet mogelijk is.
Tot hoelang duurt dit ongeveer? En wat wordt met er met de betaling van de huidige reizen gedaan?
  • Er staat nu ik net aangemeld ben bij NS Flex:
     » U kunt de bestelling ophalen bij de kaartautomaat
    Wat moet ik mij hierbij voorstellen?
    geen OV meenemen daar ben ik me al van bewust maar welke bestelling dan en hoe gaat dat?

Goedemiddag elwarrink. Als het goed is heb je ook een e-mail gekregen met verdere instructies over hoe je de bestelling nu kunt activeren of ophalen bij een kaartautomaat. Ik zou die eerst doornemen!

Goedemiddag elwarrink. Als het goed is heb je ook een e-mail gekregen met verdere instructies over hoe je de bestelling nu kunt activeren of ophalen bij een kaartautomaat. Ik zou die eerst doornemen!

Gedaan, dank u wel ik had het eerst niet door dat ik een mail had ontvangen.
Inmiddels geactiveerd met OV kaart.
Ik meende dat de OV kaart niet meer gebruikt hoefde te worden maar blijkbaar wel.
Kan je ook via de QR code van je mobiel door de poortjes of is daar geen speciale qr-code voor?

Uiteraard kun je met e-tickets reizen met QR-codes, maar op dat moment maak je geen gebruik van je NS Flex abonnement. Hiermee dien je echt in te checken met je OV-chipkaart.

Badge +3

Dit topic loopt weer lekker, van 9 maanden tot 1 maand geleden en dan weer 1 dag geleden?

Goed dat het opgepikt is door @Stijn NS en later nog door @Laura NS maar goed, een QR (blokjes, Aztec) code op een ov-chipkaart laden gaat dus niet lukken.

Je ticket (die code) is gewoon geldig. Print het ticket eventueel uit, of toon de blokjes aan een conducteur via de NS app of e-mail en ga je gang.

Als je een blokjescode hebt (e-ticket) mag je je ov-chipkaart met een abonnement desnoods thuis laten als die niet nodig is voor de (trein)reis op die dag. Voor bus/tram/metro natuurlijk wel, dus neem toch maar mee maar gebruik die niet om door (trein)poortjes te komen, want daar is die e-ticket voor!

Er is géén manier om e-tickets (blokjescode) op een ov-chipkaart te laden.

Sommige kaartjes nog wel (ophalen als bestelling, zoals Keuzedagen voor 60+) maar dat staat dan in de e-mail die je ontvangen hebt, met je chipkaartnummer erbij (ophalen als bestelling en verdere instructies).

Maar goed, zo’n QR/AZTEC blokjescode is altijd geldig dus… op de datum waar die voor besteld/verzilverd is.

Je kunt daar alle poortjes in heel Nederland mee openen die dag, als je die toevallig tegenkomt. En verder niets, behalve het bijbehorende reisrecht aantonen bij controle oderweg natuurlijk. :sleeping:

Reageer