beantwoord

Betaald aan NS zonder dat ik het weet

• 22 januari 2020
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

Hallo, 

Ik kom er zojuist achter dat ik een bedrag aan ‘NS GROEP IZ NS REIZIGERS’ heb betaald, maar heb geen idee waarom en hoe dit ineens kan.

Iemand die mij kan helpen?

icon

Beste antwoord door Momo 22 januari 2020, 15:58

Heb je een MijnNS account? Zo ja, dan kun je daar de facturen van automatische incasso's. (Misschien nu even niet vanwege een storing, maar normaal gesproken wel). Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice zodat zij het kunnen nakijken.

Onbekende incasso's zijn vaak vanwege het huren van een OV-fiets of vanwege het buiten traject reizen bij een Traject Vrij (maand)abonnement.

Gaat het om huur van een OV-fiets dan is het €3,85 (huur per 24 uur) of een veelvoud ervan, mogelijk vermeerderd met €5 (opslag na 72 uur) of €10 (terug brengen op een andere locatie).

Het kan ook nog gaan om "Stallen op rekening” bij een NS fietsenstalling. 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je een MijnNS account? Zo ja, dan kun je daar de facturen van automatische incasso's. (Misschien nu even niet vanwege een storing, maar normaal gesproken wel). Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice zodat zij het kunnen nakijken.

Onbekende incasso's zijn vaak vanwege het huren van een OV-fiets of vanwege het buiten traject reizen bij een Traject Vrij (maand)abonnement.

Gaat het om huur van een OV-fiets dan is het €3,85 (huur per 24 uur) of een veelvoud ervan, mogelijk vermeerderd met €5 (opslag na 72 uur) of €10 (terug brengen op een andere locatie).

Het kan ook nog gaan om "Stallen op rekening” bij een NS fietsenstalling. 

Ik heb vorige week inderdaad een OV-fiets gehuurd en het bedrag is ook €3,85. Kan het dan kloppen dat dat nu pas van mijn rekening is afgehaald? 

Reputatie 7
Badge +3

Ja, de kosten van OV-fiets worden eens per maand geincasseerd, niet per keer dat je huurt. Huur je bv in die maand 5 keer een fiets dan wordt met de maandelijkse betaling 5 x €3,85 gefactureerd. 

Oké top, dankuwel! Dan weet ik waar het vandaan komt.

Reageer