beantwoord

betaald maar geen ticket

• 24 juni 2020
  • 5 reacties
  • 333 Bekeken

Ik heb zojuist een ticket gekocht via de NS ap. Het bedrag is van mij rekening geschreven maar ik heb geen ticket ontvangen?

Hoe kan ik dit oplossen? 

icon

Beste antwoord door Laura NS 24 juni 2020, 10:15

Hoi Wendyfalize en welkom op onze NS Community! Helaas verneem ik dat er een storing zit in het e-ticket systeem. Wanneer ga je reizen? Als dat later is, dan vraag ik om nog even af te wachten. Mocht je nu snel al moeten reizen, dan verzoek ik je een ticket bij een automaat te kopen of met een OV-chipkaart te reizen. Achteraf kunnen we deze kosten restitueren. Dit kan via onze klantenservice. Mijn excuus voor dit ongemak!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het kan een uur duren voordat je het ticket krijgt. Moet je nu direct op reis of heb je het ticket na een uur nog niet, neem dan telefonisch via Twitter Facebook of chat contact op met NS klantenservice.

Het kan een uur duren voordat je het ticket krijgt. Moet je nu direct op reis of heb je het ticket na een uur nog niet, neem dan telefonisch via Twitter Facebook of chat contact op met NS klantenservice.

Mensen verwachten m.i. volkomen terecht dat het treinticket a la minute in je app verschijnt. Bij alle grote bedrijven krijg je de bestelling gelijk in je mail of in de app. Alleen NS lukt dat nog steeds niet. Dan moet je dus bij een automaat weer een extra kaartje gaan kopen. Kost je ook weer 1 euro extra en dan moet je de strijd weer aan met de klantenservice om je geld terug te krijgen. Er staan op dit forum veel te veel topics met dit onderwerp. Kaartje bestellen via de app zou handig moeten zijn, op deze manier is het gewoon dat niet.

Het geld wel afschrijven en het kaartje vervolgens niet gelijk leveren is gewoon slecht. 

Kan in de lijst met vele ICT-problemen die NS met spoed moet oppakken. Ik verwacht overigens dat ik ditzelfde verhaal volgend jaar nog wel een paar keer kan schrijven.

Reputatie 7
Badge +2

Wat kan helpen. Als ik de betaling doe via Firefox, dan gaat het na de betaling mis als het ticket in de app geïmporteerd moet worden en dan moet je dus wachten op de e-mail. Via Chrome gaat dit wel altijd goed.

Waarom het fout gaat via Firefox weet ik niet, maar het is me echt een raadsel waarom je voor een betaling de app uitmoet en waarom het zo lang kan duren voor je een e-mail krijgt. De app van NS is de enige app die ik gebruik waarbij dit nodig is. 

Hoi Wendyfalize en welkom op onze NS Community! Helaas verneem ik dat er een storing zit in het e-ticket systeem. Wanneer ga je reizen? Als dat later is, dan vraag ik om nog even af te wachten. Mocht je nu snel al moeten reizen, dan verzoek ik je een ticket bij een automaat te kopen of met een OV-chipkaart te reizen. Achteraf kunnen we deze kosten restitueren. Dit kan via onze klantenservice. Mijn excuus voor dit ongemak!

Dank voor de reactie ik heb mijn kaartje alsnog ontvangen na contact met de klantenservice 

Reageer