beantwoord

betaling met visacard

Mijn kollega in Kopenhagen, ik ben woonachtzaam in Denemarken. Wil graag een ticket kopen voor de 11e augustus. Ik heb hem zojuist geprobeerd te helpen maar vergeefs. We kunnen geen buitenlands betalingswijze kiezen, zoals MasterCard of Visacard. Is dat niet mogelijk? Hoe kan men vanuit het buitenland een trieinticket kopen?
Hartelijke groet
Wouter van Dam
(Kopenhagen, Denemarken)
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 13 juli 2016, 15:54

Het is nog niet mogelijk om online een treinticket af te rekenen met een creditcard. De wens is vaker uitgesproken op dit forum en is inmiddels ook bekend binnen NS.
Bekijk origineel

15 reacties

Badge +3
Nee, dat is niet mogelijk.
Ik raad aan om vlak voor verrek een kaartje bij de automaat te kopen. Er zijn toch geen vroegboekkortingen of zitplaatsreserveringen in Nederland. Mocht om welke reden dan ook de reis niet doorgaan,ben je ook geen geld kwijt.
Dank voor het snelle antwoord - Neem het niet persoonlijk maar wordt het niet HOOG tijd dat de NS in 2016 komt ipv in 1980 te blijven hangen. Ik kom zelf ook regelmatig naar Nederland maar heb altijd weer hetzelfde probleem omdat ik een deense visa card heb.
Hopelijik wordt deze "klacht" serieus genomen - alle bedrijven zouden natuurlijk visa cards moeten aannemen.
Reputatie 4
De acceptatie van creditcards bij NS verbetert gelukkig, maar het is inderdaad om op voorhand vanuit het buitenland on-line kaartjes te regelen zonder Nederlandse betaalpas- en/of rekening. Is er geen agentschap/reisbureau in Kopenhagen wat internationale treinkaartjes verkoopt, vraag ik me zo af?
Waldo: Dan wordt het allemaal wel HEEL omslachtig en duur. Het moet toch mogelijk zijn in deze GLOBAL WORLD om met visa te kunnen betalen op het internet. Bovendien het gaat om een lokale reis in Nederland, bij de loketten kon ik ook niet met visa betalen, de laatste keer dat ik in NL was.
Tijd voor wat modernisatie bij de NS zou ik zeggen.

Er zitten ook een aantal fouten in jullie site : wanneer je op "english" klik, staat er nog steeds nederlands hier en daar. En waarom wel de mogelijkheid om de site in het engels te kunnen lezen maar niet de mogelijkheid om met een buitenlandse bankcard te betalen?
Het is nog niet mogelijk om online een treinticket af te rekenen met een creditcard. De wens is vaker uitgesproken op dit forum en is inmiddels ook bekend binnen NS.
Reputatie 4
Begrijpelijke wens, mrdoubleu. Ik deed alleen een suggestie :S
Dank voor jullie antwoorden heren - ik hoop dat er snel aktie ondernomen wordt!

Goede avond!
Badge +3
Tijd voor wat modernisatie bij de NS zou ik zeggen.
Dat ben ik op zich wel met je eens. Maar feit blijft dat het geen enkel voordeel biedt om reeds voor vertrek uit het buitenland een kaartje voor een reis met NS te kopen.
Sterker nog, het heeft zelfs een belangrijk nadeel zolang NS de manier van uitgifte van hun e-tickets niet wijzigt: na printen van het e-ticket kan er niets meer gewijzigd worden. De naam niet, de vertrekdatum niet. En bij niet gebruiken wordt er niets terugbetaald. Je zou zelfs zo ver kunnen gaan door te stellen dat NS goedwillende buitenlandse klanten tegen zichzelf in bescherming neemt door geen credit cards te accepteren voor hun e-tickets met onwaarschijnlijk onhandige gebruiksvoorwaarden.
Verder heeft NS geen vroegboekkorting en geen zitplaatsreservering. Dus er is geen enkel voordeel om tickets te bestellen.

Blijft dus de vraag waarom je voor vertrek uit Denemarken al je ticket zou willen kopen terwijl je dat zonder enig probleem op Schiphol kunt doen bij een automaat die ook (tegen een toeslag!) Visa accepteert.
iMark: dank voor je schrijven - probleem opgelost, ik geef het door aan mijn kollega.
Reputatie 1
Www.b-europe.com. Belgische website waar alle Nederlandse bestemmingen te koop zijn en er kan betaald worden met credit card.
Www.b-europe.com. Belgische website waar alle Nederlandse bestemmingen te koop zijn en er kan betaald worden met credit card.
Hoe zit dat, wanneer je later besluit om de met je credit card betaalde reis te annuleren?
Geld kwijt?
Badge +3
Ik weet niet hoe het nu zit, maar in het verleden werden tickets gekocht met een creditcard gestempeld met de melding 'creditcard'. Een restitutie vond dan ook plaats via de creditcard. Dit gold voor internationale tickets. Tegenwoordig worden er brekingskosten gerekend dus is de noodzaak om de kosten van het betalingsverkeer te verrekenen niet meer zo nodig.

Ik neem aan dat niet gebruikte binnenlandse tickets gewoon contant worden terugbetaald. De toeslag voor het gebruik van de creditcard zijn al betaald.

Het is mijn nog steeds niet duidelijk waarom zoveel mensen in de voorverkoop Nederlandse treinkaartjes willen kopen, het liefst al voor ze vanuit het buitenland naar Nederland reizen. Dat is echt nergens voor nodig en levert alleen maar problemen op wanneer reisplannen wijzigen. Mijn advies: vlak voor trek een kaartje kopen.
Ik weet niet hoe het nu zit, maar in het verleden werden tickets gekocht met een creditcard gestempeld met de melding 'creditcard'. Een restitutie vond dan ook plaats via de creditcard. Dit gold voor internationale tickets. Tegenwoordig worden er brekingskosten gerekend dus is de noodzaak om de kosten van het betalingsverkeer te verrekenen niet meer zo nodig.

Ik neem aan dat niet gebruikte binnenlandse tickets gewoon contant worden terugbetaald. De toeslag voor het gebruik van de creditcard zijn al betaald.

Het is mijn nog steeds niet duidelijk waarom zoveel mensen in de voorverkoop Nederlandse treinkaartjes willen kopen, het liefst al voor ze vanuit het buitenland naar Nederland reizen. Dat is echt nergens voor nodig en levert alleen maar problemen op wanneer reisplannen wijzigen. Mijn advies: vlak voor trek een kaartje kopen.

Bij aankomst in Nederland zou dit een verklaring kunnen zijn: je bent net aangekomen in een vreemde omgeving, en moet overweg kunnen met een niet vertrouwde automaat, in een land waar ze een vreemde taal spreken, bovendien heb je je ogen nodig om op al je bagage te letten, kortom, voorzien van een kaartje direct de trein kunnen nemen geeft een hoop gemoedsrust.
Badge +3
Allemaal waar. Daarom is het erg handig dat NS kaartautomaten heeft staan bij de bagagebanden. Dan kun je treinticket kopen terwijl je op je bagage staat te wachten.
Reizen met NS is reizen met een soort veredelde metro. Daar koop je in het buitenland ook niet van tevoren kaartjes voor. Voor de metro dan. Tenzij er speciale aanbiedingen voor toeristen zijn.
Ik koop mijn metrokaartje liever in de Thalys dan op Gare du Nord; bovendien probeer ik me te verplaatsen in de gedachten van iemand die thuis vooruit denkt over zijn komende reis; dan kan ik me heel goed voorstellen dat zo iemand denkt: "wacht, even kijken of ik alvast een kaartje voor de aansluitende trein kan kopen"; dit als reactie op jouw opmerking "Het is mijn nog steeds niet duidelijk waarom zoveel mensen in de voorverkoop Nederlandse treinkaartjes willen kopen, het liefst al voor ze vanuit het buitenland naar Nederland reizen."; dat er automaten bij de bagageband staan betekent natuurlijk ook niet dat de gedachte aan de omgang met zo'n automaat geen stress oplevert; ik ken genoeg Nederlanders die een NS-automaat lastig vinden

Reageer