beantwoord

Bevestiging dat er geen treinen beschikbaar waren

• 12 augustus 2015
  • 13 reacties
  • 368 Bekeken

Beste, 25 juli 2015 zijn we in Schiphol geland. Door het stormweer was onze aansluitende vlucht naar Brussel geannuleerd. We kregen de boodschap dat we onze vliegtuigtickets moesten inruilen voor een treinticket naar Brussel. Omstreeks 17.30uur kregen we de boodschap van de loketbedienden van het treinstation dat de treinen naar Brussel jammer genoeg al overvol zaten. De medewerkers hadden gezegd dat zij al meermaals naar KLM hadden gebeld om te zeggen dat ze geen passagiers meer moesten doorsturen naar de trein aangezien er ook geen treinen meer reden. Graag had ik een bevestiging dat er geen beschikbare treinen meer waren op 25 juli, dit voor onze verzekering. Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 14 augustus 2015, 14:28

NS International geeft aan dat die info over overvolle treinen niet te achterhalen is. Thalys-treinen tussen Nederland en Brussel werken met beschikbaarheid en het kan dat ze vol zitten. Echter; de normale Intercity's die kant op werken net als de binnenlandse IC's. Die kunnen vol zijn maar er worden wel nog gewoon tickets voor verkocht. Was de gewone Intercity Amsterdam-Brussel geen optie?
Bekijk origineel

13 reacties

KLM is toch degene die u naar Brussel had moeten vervoeren, op welke manier dan ook. Ik denk dat u beter dáár een bewijs kunt vragen.

Daarnaast denk ik dat de verzekeingsmaatschappij niet zit te wachten op een 'Ja' wat ergens op een forum is geplaatst maar toch iets officieels van de luchtvaartmnaatschappij wil hebben.
KLM komt zijn ticket niet volledig na, daar moet u zijn voor een vergoeding.
En toch hebben we een bevestiging nodig van NS. Als het zo gemakkelijk was zoals u formuleert, was er helemaal geen probleem.
dan zou ik dit schriftelijk of per telefoon aanvragen, want zoals ErikVD al aangeeft vermoed ik dat uw verzekeringsmaatschappij een bericht op een forum niet zal accepteren
Er werd die dag zelfs code rood aangekondigd. Ik was die dag vanuit Zutphen weer zsm naar huis gegaan. Het lijkt mij vooral onverstandig om nog ergens van A naar B te gaan. Dit is vooral overmacht met landelijke uitstraling. En tja dat de vliegtuigen daardoor niet kunnen opstijgen en landen neemt anders wel de risico's met zich mee. Ook treinen reden niet vanwege de storm. Er was rond Amsterdam en misschien ook rond Hilversum bomen op het spoor terecht gekomen. Ik had nog net geluk met alle risico's van dien!
Er werd die dag zelfs code rood aangekondigd. Ik was die dag vanuit Zutphen weer zsm naar huis gegaan. Het lijkt mij vooral onverstandig om nog ergens van A naar B te gaan. Dit is vooral overmacht met landelijke uitstraling. En tja dat de vliegtuigen daardoor niet kunnen opstijgen en landen neemt anders wel de risico's met zich mee. Ook treinen reden niet vanwege de storm. Er was rond Amsterdam en misschien ook rond Hilversum bomen op het spoor terecht gekomen. Ik had nog net geluk met alle risico's van dien!

Mag allemaal zo zijn, maar als je op vakantie bent en terugkomt heb je vaak niet de keus om niet te reizen. Daar is dan ook de reis/annuleringsverzekering voor die dus schijnbaar welwillend staat tegenover een vergoeding mocht TS kunnen aantonen dat er geen mogelijkheden waren om de reis voor te zetten. Dat ze daar bewijs voor vraagt vind ik terecht alleen denk ik dat dit forum niet de juiste weg is.

Mag allemaal zo zijn, maar als je op vakantie bent en terugkomt heb je vaak niet de keus om niet te reizen. Daar is dan ook de reis/annuleringsverzekering voor die dus schijnbaar welwillend staat tegenover een vergoeding mocht TS kunnen aantonen dat er geen mogelijkheden waren om de reis voor te zetten. Dat ze daar bewijs voor vraagt vind ik terecht alleen denk ik dat dit forum niet de juiste weg is.
Nee, uit onze ervaring is dit natuurlijk niet de juiste weg. Hiervoor moet ze contact opnemen met haar reisorganisatie, en met de bank of verzekering waar ze haar reisverzekering heeft afgesloten bijvoorbeeld D-reizen, ING etc. Bij de reisorganisatie kan je namelijk je beklag indienen via de hostes.
NS International geeft aan dat die info over overvolle treinen niet te achterhalen is. Thalys-treinen tussen Nederland en Brussel werken met beschikbaarheid en het kan dat ze vol zitten. Echter; de normale Intercity's die kant op werken net als de binnenlandse IC's. Die kunnen vol zijn maar er worden wel nog gewoon tickets voor verkocht. Was de gewone Intercity Amsterdam-Brussel geen optie?
Het enige zinvolle wat te achterhalen is, is dat de trein van Schiphol naar Brussel van 17.07 en 18.07 helemaal niet hebben gereden. De drie treinen die daarna nog zijn gegaan, met (flinke) vertragingen, zullen door de verzekering wel als alternatieven worden gezien, dus daar heb je weinig aan.
Ik ben benieuwd of de NS die blijkbaar wel het signaal afgegeven heeft aan KLM dat er geen plaats meer was voor reizigers deze gedupeerde klant toch minimaal een schriftelijke verklaring wil geven hiervan, mede met de vermelding dat er een aantal treinen niet reden en andere vertraagd waren waardoor het zeer aannemelijk was dat de overige treinen overvol zaten.

Lijkt mij toch een zeer minimale inspanning voor de NS die volgens mij daarmee niets anders bevestigd dan de werkelijkheid.
Ik ben benieuwd of de NS die blijkbaar wel het signaal afgegeven heeft aan KLM dat er geen plaats meer was voor reizigers deze gedupeerde klant toch minimaal een schriftelijke verklaring wil geven hiervan, mede met de vermelding dat er een aantal treinen niet reden en andere vertraagd waren waardoor het zeer aannemelijk was dat de overige treinen overvol zaten.

Lijkt mij toch een zeer minimale inspanning voor de NS die volgens mij daarmee niets anders bevestigd dan de werkelijkheid.

Als je daar eenmaal aan begint kunnen ze daar wel een hele nieuwe afdeling voor oprichten.
Het werkt natuurlijk alleen bij Thalys. Als die volzit kan daar een melding van komen. Bij alle andere treinen is het gewoon First Come First Served. Misschien had TS gewoon iets beter zijn best moeten doen om in de trein te komen, zo werkt dat nu eenmaal als er problemen zijn op het spoor.
Het enige wat ik je kan vertellen:

Station SHL
Trein 9252 - 16.07u - NSI Intercity - Brussel-Zuid/Midi - 32 (Vervallen vertrek)
Trein 9256 - 17.07u - NSI Intercity - Brussel-Zuid/Midi - 32 (Vervallen vertrek)
Trein 9260 - 18.07u - NSI Intercity - Brussel-Zuid/Midi - 32 (Vervallen vertrek)
Trein 9264 - 19.07u +6m - NSI Intercity - Brussel-Zuid/Midi - 10 (Vertrekvertraging)
Trein 9268 - 20.07u +18m - NSI Intercity - Brussel-Zuid/Midi - 10 (Vertrekvertraging)
Trein 9272 - 21.07u +46m - NSI Intercity - Brussel-Zuid/Midi - 10 (Vertrekvertraging)

Als je daar eenmaal aan begint kunnen ze daar wel een hele nieuwe afdeling voor oprichten.
Het werkt natuurlijk alleen bij Thalys. Als die volzit kan daar een melding van komen. Bij alle andere treinen is het gewoon First Come First Served. Misschien had TS gewoon iets beter zijn best moeten doen om in de trein te komen, zo werkt dat nu eenmaal als er problemen zijn op het spoor.

Nee want TS klaagt niet dat hij/zij de trein niet kon halen, TS vraagt alleen maar aan dat de NS een verklaring afgeeft hierover zodat zij dit kan gebruiken bij de verzekeringsmaatschappij.
Volgens mij heeft de NS die afdeling namelijk al, dat heet de klantenservice.

Nee want TS klaagt niet dat hij/zij de trein niet kon halen, TS vraagt alleen maar aan dat de NS een verklaring afgeeft hierover zodat zij dit kan gebruiken bij de verzekeringsmaatschappij.
Volgens mij heeft de NS die afdeling namelijk al, dat heet de klantenservice.

TS wil juist een bevestiging vanuit NS dat er geen treinen reden maar dat was dus helemaal niet het geval. Er reden wel treinen, zij het met grote vertraging.

Reageer