beantwoord

Blijft de E-ticket wel bestaan?

• 21 mei 2014
  • 9 reacties
  • 1398 Bekeken

Goedemorgen,
Blijft de E-ticket wel bestaan als de papieren tickets in Juli verdwijnen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 21 mei 2014, 10:31

Beste naction, Welkom op het NS Service Forum. Het e-ticket blijft bestaan, maar je kunt geen e-ticket met korting kopen. Ik heb je topic verplaatst naar 'Overige Producten' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge
Dat blijft bestaan. Volgens mij als enige kostenloze alternatief voor het papieren kaartje.

Alleen moet je dan wel altijd van tevoren plannen en kun je dus niet meer spontaan besluiten met iemand mee te reizen of nog even langs het strand te gaan als je niet toevallig een computer en printer bij de hand hebt.
Beste naction, Welkom op het NS Service Forum. Het e-ticket blijft bestaan, maar je kunt geen e-ticket met korting kopen. Ik heb je topic verplaatst naar 'Overige Producten' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Bedankt IskOV voor je snelle reactie.
Wij reizen 1 a 2 keer per jaar met de trein en dat is altijd vooraf gepland.
Reputatie 6
Als reiziger in het bezit van een VDU-kaart mag ik met een papieren kaartje mijn reis op een tussengelegen station onderbreken en op een later moment weer voortzetten zonder dat mij hiervoor extra kosten in rekening worden gebracht. Dit is ook toegestaan volgens AVR-NS, artikel 6.9.

Nu de papieren kaartjes met korting worden afgeschaft, betekent dit dat ik op het station waar ik mijn reis wil onderbreken moet uit- en inchecken. Als de onderbreking langer duurt dan 35 minuten, wordt mijn reis gezien als twee reizen en verlies ik dus de degressie vanaf het station van de onderbreking. Dit betekent dus dat mijn reis per OV-chipkaart duurder uitvalt dan met een papieren kaartje.

Twee vragen richting NS:
- is het vervallen van de degressie bij een onderbreking langer dan 35 minuten in strijd met het gestelde in AVR-NS artikel 6.9? In feite is het recht om de reis zonder meerkosten te onderbreken en later op dezelfde dag voort te zetten immers vervallen.
- wat gaat NS doen om dit te corrigeren? Indien NS dit niet gaat corrigeren, is hier dan inderdaad sprake van een extra verkapte prijsverhoging?

In afwachting van uw reactie verblijf ik,

W.S.M. Westland
Reputatie 3
Badge
Goede vraag van wsm!

Ben benieuwd naar de redenering van NS. . .
Begrijp ik het goed dat het na 9 juli 2014 niet meer mogelijk is 40% korting te krijgen met een NS kortingskaart via een e-ticket?
Reputatie 1
Begrijp ik het goed dat het na 9 juli 2014 niet meer mogelijk is 40% korting te krijgen met een NS kortingskaart via een e-ticket?
Correct. Als je met 40% korting wilt reizen, dien je een ov-chipkaart te hebben. Voor de samenreiskorting maakt het echter niet uit of het een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart gebruikt. Alleen voor abonnementen dien je een persoonlijke OV-chipkaart te hebben.
Reputatie 7
Badge +4
Een e-ticket naar het buitenland met korting van 40 of 100 procent blijft wel mogelijk.
Heel jammer, ik vond e-tickets thuis printen erg fijn.

Op de OV chipkaart moet altijd meer geld staan dan je had uitgegeven aan één papieren ticket. Het is een soort tweede portemonnee waar je als eigenaar onvoldoende rechten over hebt.

Reageer