beantwoord

Boete: hoe en hoeveel betalen?

• 17 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 10471 Bekeken

Geachte heer /mevrouw,

Ik heb een tijdje geleden een boete gekregen voor het zwart rijden

Ik sta momenteel niet ingeschreven dus brief sturen heeft geen zin ik wil mijn boete terug betalen via internet bankieren

ik wil nu mijn schuld betalen hoe moet ik dat doen ?

Kunt u ook cheken voor mij hoeveel moet ik betalen ?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Thomas NS 17 augustus 2017, 16:53

Hallo thetrain en welkom op het NS Serviceforum.

Wat Slidestops aangeeft is correct: jouw boete zal de (vol tarief) ritprijs zijn + €50,- wettelijke verhoging. Je zult t.z.t. een acceptgiro thuisgestuurd krijgen met daarin het boetekenmerknummer (K******). Als je onze klantenservice dit boetekenmerknummer doorgeeft en daarbij jouw voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode en huisnummer geeft, dan kan er gekeken worden naar het exacte bedrag. Als je niet via de acceptgiro wilt betalen, kun je dit zelf met intetrnetbankieren betalen. Zorg er dan voor dat je het betalingskenmerk overneemt in het notitieveld, of geef jouw boetekenmerknummer aan bij de betaling. Ik hoop dat het je inmiddels gelukt is, of dat je n.a.v. deze informatie een eind zult komen!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Een boete is €50,- + vol tarief ritprijs. Dit kun je dus zelf uitrekenen wat het je gaat kosten. Een moderator zal hier als het goed is later nog reageren. Als je daar niet op wilt wachten kun je even contact opnemen met de klantenservice. Makkelijkst/snelst is via Twitter/Facebook.
Reputatie 7
Hallo thetrain en welkom op het NS Serviceforum.

Wat Slidestops aangeeft is correct: jouw boete zal de (vol tarief) ritprijs zijn + €50,- wettelijke verhoging. Je zult t.z.t. een acceptgiro thuisgestuurd krijgen met daarin het boetekenmerknummer (K******). Als je onze klantenservice dit boetekenmerknummer doorgeeft en daarbij jouw voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode en huisnummer geeft, dan kan er gekeken worden naar het exacte bedrag. Als je niet via de acceptgiro wilt betalen, kun je dit zelf met intetrnetbankieren betalen. Zorg er dan voor dat je het betalingskenmerk overneemt in het notitieveld, of geef jouw boetekenmerknummer aan bij de betaling. Ik hoop dat het je inmiddels gelukt is, of dat je n.a.v. deze informatie een eind zult komen!
Reputatie 6
Badge +1
Uhh Thomas NS, deze reiziger kán niet wachten op het ontvangen van de boete, omdat hij/zij geen postadres heeft om de boete heen te sturen. Hoe dan te handelen?
Reputatie 7
Ik zat eerst ook te kijken - maar later zegt hij :
Als je niet via de acceptgiro wilt betalen, kun je dit zelf met intetrnetbankieren betalen. Zorg er dan voor dat je het betalingskenmerk overneemt in het notitieveld, of geef jouw boetekenmerknummer aan bij de betaling.

Dus als TS contact opneemt met de klantenservice kan hij via internetbankieren waarschijnlijk alles overmaken.
Reputatie 7
Je hebt gelijk Keuzereiziger, mijn fout. Ik heb deze zin niet helemaal tot me laten doordringen.
Wat Slidestops aangeeft is inderdaad de te ondernemen stap. Contact met onze klantenservice om daar de gegevens op te vragen. Het boetekenmerknummer staat overigens ook op het boetebewijs wat je ter plekke hebt ontvangen.
Bedankt allemal voor jullie reacties ik ga vandaag het geld storten.

Reageer