beantwoord

Boete kruidvat actie

• 8 maart 2019
  • 7 reacties
  • 416 Bekeken

Hoi ik had een onterechte boete gekregen met verhoging van 50 euro en ticket rit van 20 euro terwijl ik wel een kruidvat kaart had gehaald maar het was mis gegaan omdat ik me kaart na een 1e klas had geupgrade maar hier is het bewijs dat ik wel een ticket heb gehaald en heb met de klanten service gebeld en ik moest foto’s via hier sturen voor bewijs dat ik het wel had gehaald.

icon

Beste antwoord door Danny NS 8 maart 2019, 22:00

Hoi Omaima en welkom op de NS Community!

Laat mij je hier mee helpen. Vreemd dat je bij de klantenservice niet direct geholpen kon worden.

Wil je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en geboortedatum? Ik probeer je hier dan mee te helpen!
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Met een Kruidvat kaartje mag je niet in de spits reizen. Op welke dag en tijd heb je de boete gekregen?
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat dit het probleem was dat na het kopen van de 2-1 toeslag de tekst op het e-ticket geheel vervangen werd. Zie ook dit topic.
Badge
Het is inderdaad van belang op welk tijdstip u gereisd heeft en of uw kruidvat kaartje daarin geldig was.

Ander punt is dat er verwarring is geweest vanwege de upgrade naar 1e klas en dat alleen dit vermeld stond op het kaartje, dit is na de eerste signalen hierover meteen verholpen maar sommige hoofdconducteurs hebben dit aangezien voor een upgrade kaartje 2 naar 1 en niet als dagkaart. Als dit het geval is zou de klantenservice u hier mee kunnen helpen om dit recht te zetten.
Badge +3
Ik denk dat dit het probleem was dat na het kopen van de 2-1 toeslag de tekst op het e-ticket geheel vervangen werd. Zie ook dit topic.
Aha, die had ik nog niet gelezen. Goeie tip om er dan zelf even Kruidvat bij te kalken, zodat de HC getriggerd wordt om toch maar geen boete uit te schrijven. Het bedrag (€ 18,50/19,50/20,50) zou ook een trigger moeten zijn. Wat zegt een MCLC overigens bij het scannen? 🤔

Edit: Gevonden! "...er stond onterecht toeslag 2 naar 1, aangezien het na scannen van de code gewoon een Daluren kaart 1e klas was en deze ook als dusdanig te koop is of was. Intern is dit ook aangegeven".

Als je naar dit topic verwijst bij contact met de klantenservice dan zal je zeker de gehele UvB kwijtgescholden krijgen (mits je niet in de spits reisde dus).
Ik vermoed dat Omaima het ticket verzilverd heeft, voor de aanpassing 😔. Tijd van reizen blijft ook belangrijk.
Reputatie 6
Juist, maar als 'de klantenservice' heeft gemeld, dat het wordt opgelost door hier op dit forum foto's te posten, dan heeft 'de klantenservice' goed uit haar nek gezwetst.

In het beste geval pakt een moderator hier het op, maar wat zegt die moderator dan ?
"Je kan het beste de klantenservice contacteren."
Hoi Omaima en welkom op de NS Community!

Laat mij je hier mee helpen. Vreemd dat je bij de klantenservice niet direct geholpen kon worden.

Wil je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en geboortedatum? Ik probeer je hier dan mee te helpen!

Reageer