Boos! - Reserveren voor de trein slecht idee!

• 24 april 2020
  • 51 reacties
  • 1694 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben woest!

Reserveren via een app voor de trein?

Ik heb bijna 50 jaar in de gezondheidszorg gewerkt en nu ben ik een waardeloze categorie geworden die niet met de trein mee mag?

Ik heb ook al die jaren het vuur uit mijn sloffen gelopen en nooit applaus gehad, hoeft ook niet, maar een beetje respect op mijn oude dag (ben nu 67) was wel het minste!

51 reacties

Reputatie 7
Badge +3

U moet dat appverhaal maar niet te serieus nemen. Het is sowieso een wereldvreemd, onuitvoerbaar studeerkameridee. 

Donald Trump zou geroepen hebben: Fakenews het is allemaal Fakenews

Dat app-verhaal neem ik ook niet serieus om eerlijk te zijn. Stel dat er een app zou komen, hoe gaan we al die reserveringen na, dat men op de juiste stoel zit en nog tijdig weg kan? Nee, mooi gedachtenspinsel, totaal onuitvoerbaar voor ons nationale vervoer.

Waar zo'n app wel kans zou maken, is het internationale vervoer, waar vaak al een reservering voor verplicht is.

Reputatie 7
Badge

Het zijn voorstellen, ideeën en ik zie in ieder geval dat reserveringssysteem er niet komen.

Ook de overige ideeën die ik zag kunnen in mijn ogen niet.

Reputatie 7
Badge

Dat app-verhaal neem ik ook niet serieus om eerlijk te zijn. Stel dat er een app zou komen, hoe gaan we al die reserveringen na, dat men op de juiste stoel zit en nog tijdig weg kan? Nee, mooi gedachtenspinsel, totaal onuitvoerbaar voor ons nationale vervoer.

Waar zo'n app wel kans zou maken, is het internationale vervoer, waar vaak al een reservering voor verplicht is.

Dat, en kijk even naar hoe het gaat als je je boodschappen wilt laten bezorgen. Gewoon 2 weken volgeboekt en je kunt niets meer. Dat zal met het OV dan hetzelfde zijn. Hele trein vol met cruciaal personeel, maar iemand die een afspraak in het ziekenhuis heeft vist achter het net.

Daarbij (en dat zei ik op Twitter ook al), OV is niet voor niet openbaar vervoer.

Met reservering, uitsluiting en verbod voor niet noodzakelijk reizen (hoe ga je dat in ****naam controleren) maak je er besloten vervoer van. Gaat niet werken.

Totdat er een vaccin beschikbaar is, is reserveren het enige wat overblijft. Of moeten we straks allemaal besmet raken? Dus ja, kies maar: reserveren of thuis blijven zitten.

Reputatie 1

Martin7182,

Laat je niet belazeren!

Er zijn veel mensen die al antistoffen hebben.

Maar deze coronadictatuur wil niet dat dat uitkomt!

Nee iedereen in de lockdown en lekker  alles controleren.

En vooral heel weinig testen met gebruik van alle voorradige smoezen.

Reputatie 6

Uitzondering voor het OV maken i.c.m. met mondkapjesplicht + bedrijven waar mogelijk personeel verplicht thuis laten werken + studenten en scholieren die zoveel als mogelijk alleen online les of college volgen. Er zullen ook veel minder toeristen zijn. Door dit alles neemt de drukte in het OV al flink af. Dit is m.i. de enige werkbare, financieel minst schadelijke en meest praktische oplossing. In de horeca zal straks niet zoveel mogelijk zijn, voor musea zul je op tijdslot moeten boeken (vol=vol) en of er dit jaar nog veel evenementen zullen zijn waardoor men massaal tegelijk reist is zeer onwaarschijnlijk.

Alleen cruciale beroepen en noodzakelijke reizen toestaan, dat soort oplossingen zijn onwerkbaar, onuitvoerbaar, niet te controleren en vaag. Je moet ook reëel blijven.

Reputatie 3

Reserveren gaat niet werken. Hoe en wie gaat dit controleren ?
Als de reservering op de OV chipkaart moet worden gezet waar en hoe doe je dat dan? Rijen bij de oplaadautomaten ?
Het onderzoek is zonde van de moeite. NS moet zo snel mogelijk de normale dienstregeling weer gaan rijden met zo lang mogelijke treinen.
In Berlijn, enigszins vergelijkbaar met de randstad rijden de metro en S-bahn gewoon volgens dienstregeling. Vanaf maandag mondkapje verplicht.

Reputatie 7
Badge +3

Als de reservering op de OV chipkaart moet worden gezet waar en hoe doe je dat dan? Rijen bij de oplaadautomaten ?

Wat ik er nu van begrijp gaat het niet over reserveren maar aanmelden zodat de reizigers van te voren kunnen inschatten hoe druk het ongeveer wordt.

Reputatie 3

Uit de OV chipkaart gegevens van de afgelopen jaren kan NS prima inschatten hoe druk het in een trein gaat worden. Overbodige rompslomp dus. En wie niet besmet wil worden die zoekt maar een andere oplossing.

Reputatie 6

En wie niet besmet wil worden die zoekt maar een andere oplossing.

Nou dat is kort door de bocht. Zo simpel werkt het in de praktijk natuurlijk niet.

Reputatie 3

Wat wil je dan? Als ik de berichten mag geloven an is het niet zeker dat er een vaccin, laat staan een medicijn gevonden gaat worden.

Moet je dan de hele samenleving voorlopig maar opsluiten ?

Reputatie 7
Badge +3

Wat wil je dan? Als ik de berichten mag geloven an is het niet zeker dat er een vaccin, laat staan een medicijn gevonden gaat worden.

Moet je dan de hele samenleving voorlopig maar opsluiten ?

Niet de hele samenleving. MKB wil alleen 60+ opsluiten, zodat de hele economie weer kan draaien en iedereen, behalve 60+, kan reizen, de horeca in kan, op vakantie, naar festivals,bioscoop, evenementen, werken, winkelen, op bezoek gaan, gaan sporten…..

Oja, 60+ mag dit dus niet, ziet niemand meer ook geen familie, want anders kunnen ze alsnog besmet raken.

Reputatie 3

Niet de hele samenleving. MKB wil alleen 60+ opsluiten, zodat de hele economie weer kan draaien en iedereen, behalve 60+, kan reizen, de horeca in kan, op vakantie, naar festivals,bioscoop, evenementen, werken, winkelen, op bezoek gaan, gaan sporten…..

Oja, 60+ mag dit dus niet, ziet niemand meer ook geen familie, want anders kunnen ze alsnog besmet raken.

We gaan nu wel heel erg off-topic.

Artikel 1 van onze grondwet zegt in het kort dat iedere inwoner van Nederland gelijk moet worden behandeld. 60+ers opsluiten dat is volgens mij in strijd met dit artikel.

Reputatie 5

Als je om je heen kijkt zie je dat op de pontjes van het GVB het gewoon druk is. Waar 1,5 m? Als het daar kan zonder dat mensen er over klagen….

Volgens het GVB is de richtlijn voor het openbaar vervoer dat er ‘zoveel mogelijk’ anderhalve meter afstand tussen passagiers wordt gehouden. “Zoveel mogelijk” is een rekbaar begrip…. Waar ligt de grens? Daar waar het elastiek zijn rek verliest… Waar meer mensen klagen dan iets accepteren. Kennelijk accepteren de reizigers meer dan sommige NS medewerkers.

Reputatie 7
Badge +3

Uit het live-blog van NOS:

NS peilt gevolgen coronacrisis voor reisgedrag

De NS gaat samen met de TU Delft onderzoek doen naar het reisgedrag van mensen in de toekomst. Onderzocht wordt bijvoorbeeld of reizigers door de coronacrisis anders zijn gaan aankijken tegen thuiswerken en de keuze tussen auto en openbaar vervoer.

Verder wordt gepeild wat mensen vinden van een app waarmee ze zich vooraf zouden moeten aanmelden voor een reis. Zo'n 100.000 NS-reizigers worden benaderd voor het onderzoek.

De NS treft ook voorbereidingen voor de toename van het aantal treinreizigers die zal optreden zodra het openbare leven geleidelijk wordt hervat. De afgelopen tijd is het aantal reizigers gedaald tot zo'n 7 procent van het normale aantal. Er is wel ruimte om een toename op te vangen, maar door de anderhalvemetermaatregel kunnen treinen slechts een capaciteit van maximaal 25 procent van het normale aantal aan, zegt de NS.

De komende weken worden in treinen diverse maatregelen getest die het makkelijker moeten maken om anderhalve meter afstand te houden. Ze komen er markeringen op de vloer en op stoelen. Ook komen er boodschappen op de schermen in de treinen te staan.

Als je om je heen kijkt zie je dat op de pontjes van het GVB het gewoon druk is. Waar 1,5 m? Als het daar kan zonder dat mensen er over klagen….

Volgens het GVB is de richtlijn voor het openbaar vervoer dat er ‘zoveel mogelijk’ anderhalve meter afstand tussen passagiers wordt gehouden. “Zoveel mogelijk” is een rekbaar begrip…. Waar ligt de grens? Daar waar het elastiek zijn rek verliest… Waar meer mensen klagen dan iets accepteren. Kennelijk accepteren de reizigers meer dan sommige NS medewerkers.

Ik ben de afgelopen tijd ook een paar keer op de pont gestapt. Ik snap niet dat er nog steeds auto’s op de pont mogen. Ik parkeer mijn fiets overigens meestal op het middendek.

Er zijn veel mensen die al antistoffen hebben.

Maar deze coronadictatuur wil niet dat dat uitkomt!

Volgens mij zeggen de laatste cijfers dat 3% van de Nederlanders antistoffen heeft. Dat is zeker veel te weinig voor groeps-immuniteit.

Reputatie 1

Goed dat de meeste mensen dat deze voorstellen belachelijk zijn.
Enigste wat te begrijpen is, is dat de vervoerders aan de veiligheid moeten denken en voor iedereen is het wel bekend dat er 1,5 meter afstand gehouden moet worden.

In plaats van reservatieverplichting kan er beter gecontroleerd worden of iedereen afstand van elkaar houdt.

Badge +3

Ik heb alvast een paar stoelen voor Maastricht - Den Helder en voor Vlissingen - Buitenpost gereserveerd, keurig 1,5m uit elkaar. Gezins-twee- en vierzitjes ook beschikbaar!

Iemand interesse? Zie Facebook, Marktplaats… en bieden maar! :rofl:

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B 

Heb je ook reserveringen voor de stadsbus in de aanbieding. Want daar moeten we ook voor gaan reserveren.😄

Reputatie 5

Ik ben de afgelopen tijd ook een paar keer op de pont gestapt. Ik snap niet dat er nog steeds auto’s op de pont mogen. Ik parkeer mijn fiets overigens meestal op het middendek.

Ik heb het over de pontjes achter het centraal station in Amsterdam… Er zijn trouwens heel wat landen waar geen 1,5 m afstand gehouden hoeft te worden maar 3 feet (91 cm). Dat is ook een richtlijn van de WHO…. lengte trein gedeeld door 0,91 x 3. passen er geen 4 maar 3 personen naast elkaar

Reputatie 7
Badge +3

@Philned 

De WHO adviseert 1 meter afstand te houden, het RIVM heeft weer zijn eigen norm van 1,5 meter.

Reputatie 7
Badge +3

En in andere landen is het weer 6 feet afstand houden.

Reageer