beantwoord

Bug in alle NS poortjes blokkeert toegang voor iPhones met Apple Pay

• 30 maart 2018
  • 32 reacties
  • 3136 Bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Probleem opgelost?

Deels, want de Wallet geeft de code nogal klein weer zodat je soms alsnog staat te klooien bij poortjes.

Dit. Vanuit de wallet lukte me het niet dus stapte ik over op de geadviseerde PDF. Die dus weer een ander probleem gaf
Badge +3

De code van de e-tickets kan tegenwoordig in je wallet worden geladen waardoor het probleem opgelost is.Ook in die van de AppleWatch?

Te klein denk ik Thom, dus daar wordt een poortje niet warm of koud van denk ik zomaar 😅

Alhoewel er op sommige plekken al wel poortjes zijn die geen (e-ticket) code hoeven te scannen door een glaasje/oog maar gewoon NFC gebruiken. Dan zou je watch/wearable of telefoon gewoon moeten werken!
Reputatie 7
Badge +4
Het stomme is dat er een NFC-chip in zit. Henk.nl kom de Azteccode ook als niet uitlezen. De Applewatch is veel leuker en handiger dan ik dacht, maar dit zit er nog niet goed in.
De code van de e-tickets kan tegenwoordig in je wallet worden geladen waardoor het probleem opgelost is.
Hoe bedoel je? Dat gaat alleen met de NS-kaartjes. Niet met Thalys of NS International kaartjes. Bij de Thalys-app staat zelfs expliciet dat exporteren naar de wallet in NL is uitgeschakeld.

De code van de e-tickets kan tegenwoordig in je wallet worden geladen waardoor het probleem opgelost is.Ook in die van de AppleWatch? Het is luxe maar een e-ticket op het horloge lijkt me ideaal. Betalen gaat al prima.

Ja, alleen de code is te klein om poortjes mee te openen.

Ik kreeg een paar maanden geleden netjes de melding dat de NS app m’n creditcard onderdrukte in Wallet, maar inmiddels lijkt dat weer voorbij.
Reputatie 7
Badge +4

De Watch is nog een duur speeltje maar het gemak ervan is groot en als dit eenmaal wordt ontdekt door de massa van de gebruikers is reizen met de AppleWatch erg handig en snel. Betalen kan inmiddels ook met de Amrobank en ik voldoe  in de winkels alles al met de Watch, dus een ov-chipkaartconstructie in de Wallet zou mooi zijn. Wie weet gaat het pas met ov-chipkaart 2.0. ;-)

Het systeem vereist aanpassing aan de mogelijkheden de de nieuwe techniek biedt.

Reputatie 4

Wat fijn toch he, zo’n iPhone :joy:

Lang leve mijn Galaxy S7 waarop ik NFC gewoon kan uitschakelen als ik dat wil. :yum:

Reageer