beantwoord

Buskaartjes

• 25 januari 2018
  • 4 reacties
  • 376 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Waarom betaal ik voor enkeltje Maarssen Utrecht centraal 4,40 terwijl er 3,80 staat aangegeven in deze app
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 25 januari 2018, 12:20

De reisplanner neemt het advies van 9292 over. De 3.80 is de prijs van een reis met ov-chipkaart. Losse kaartjes zijn altijd duurder.

Dat klopt niet. Een reis met ov-chipkaart met de U-OV bus van station Maarssen naar station Utrecht kost slechts 2,22. De prijs van 4,40 is de juiste prijs voor een reiskaart over 3 zone's. 3,80 als prijs krijg ik overigens niet gevonden.

Met een U-OV reiskaart ben je tweemaal zo duur uit dus vanaf 4 ritten in 5 jaar kun je beter een OV-chipkaart kopen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
De reisplanner neemt het advies van 9292 over. De 3.80 is de prijs van een reis met ov-chipkaart. Losse kaartjes zijn altijd duurder.
Reputatie 4
Badge

Dat klopt niet. Een reis met ov-chipkaart met de U-OV bus van station Maarssen naar station Utrecht kost slechts 2,22. De prijs van 4,40 is de juiste prijs voor een reiskaart over 3 zone's. 3,80 als prijs krijg ik overigens niet gevonden.

Met een U-OV reiskaart ben je tweemaal zo duur uit dus vanaf 4 ritten in 5 jaar kun je beter een OV-chipkaart kopen.
Maar waarom zou je de bus nemen van Station tot Station?
NS van Maarssen naar Utrecht Centraal
2e klas vol tarief € 2,30
2e klas 20% korting € 1,80
2e klas 40% korting € 1,40
Reputatie 7
Badge +3
Er staat nergens dat Voss in Maarssen vanaf het station vertrekt.

Reageer