beantwoord

Combi samenreiskorting en klassewissel

• 5 december 2015
  • 3 reacties
  • 405 Bekeken

Bij het op de automaat aanmelden van samenreiskorting in combinatie van een klassewissel van 2e naar 1e klas staat in het menu klassewissel boven samenreiskorting. Als je daarmee begint (dus eerst klassewissel) en daarna samenreiskorting (waarbij je overigens ook kan aangeven dat je klassewissel wil), dan wordt eerst product klassewissel geplaatst en vervolgens het product samenreiskorting. Bij het inchecken wordt vervolgens wel het product klassewissel geactivieerd maar niet de samenreiskorting (die blijft wel weer staan voor een volgende reis, maar daar heb je dan niet zoveel aan). Lastig dus. Een oplossing is om in het menu op het scherm de samenreiskorting boven de klassewissel te plaatsen; het probleem doet zich dan niet voor, want in het samenreiskortingsmenu wordt de mogelijkheid reeds geboden voor klassewissel, zodat klassewissel automatisch in het product samenreiskorting verwerkt wordt.
icon

Beste antwoord door Minke NS 6 december 2015, 13:31

Bedankt voor je suggestie, ik vind dat je ook zeker wel een punt hebt. Ik ga het voor je doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. Ik kan je helaas niet vertellen of/wanneer het veranderd wordt, maar jouw suggestie zal sowieso bekeken worden.
Bekijk origineel

3 reacties

Het klopt inderdaad dat de Samenreiskorting voor de reis in jouw geschetste situatie niet wordt gepakt. Dit komt omdat er maar 1 bestelling tegelijkertijd wordt doorgevoerd en dit is is automatisch de bovenste, de klassewissel dus. Je kunt dit gelukkig voorkomen. Wanneer je klikt op Samenreiskorting wordt er gevraagd of je die 1ste of 2de klas wil reizen. Op deze manier is het dus niet nodig om de klassewissel aan te vragen en stel je het in één keer in bij de Samenreiskortingknop.
Het klopt inderdaad dat de Samenreiskorting voor de reis in jouw geschetste situatie niet wordt gepakt. Dit komt omdat er maar 1 bestelling tegelijkertijd wordt doorgevoerd en dit is is automatisch de bovenste, de klassewissel dus. Je kunt dit gelukkig voorkomen. Wanneer je klikt op Samenreiskorting wordt er gevraagd of je die 1ste of 2de klas wil reizen. Op deze manier is het dus niet nodig om de klassewissel aan te vragen en stel je het in één keer in bij de Samenreiskortingknop.
Dank voor de reactie. Deze procedure was me al duidelijk, want daar kom je vanzelf achteraf wel achter. Ik stel evenwel voor om, ter voorkoming van dit probleem, in het menu op de automaat, 'samenreiskorting' te plaatsen boven 'klassewissel'. Door nu eerst klassewissel te kiezen, ontstaat de onhandige situatie.
Bedankt voor je suggestie, ik vind dat je ook zeker wel een punt hebt. Ik ga het voor je doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. Ik kan je helaas niet vertellen of/wanneer het veranderd wordt, maar jouw suggestie zal sowieso bekeken worden.

Reageer