beantwoord

Controle e-tickets

• 30 juli 2017
  • 1 reactie
  • 412 Bekeken

Badge +3
Met alle lieve en beste kennismensen hier ben ik wel benieuwd.

Ik print een e-ticket of laad het in de NS app. Dan mag ik reizen, dus ik ga op pad.

Maar op het papiertje staan:
-Reisdatum
-Naam
- Geboortedatum?

Dat laatste weet ik niet zeker, dus vandaar deze vraag eigenlijk.

En is het mijn toevalligheid dat daar nog werkelijk waar echt nooit iemand naar gevraagd heeft?

Uiteraard kan ik me legitimeren, want dat is wettelijk verplicht!

Misschien zie ik er wel betrouwbaar uit en word ik altijd overgeslagen bij controle.

En ook al vind ik dat natuurlijk prima, dat mag eigenlijk niet, toch?

Mijn vraag is dus 'Waar wordt er naar gekeken op e-tickets of dagkaartjes'?
Datum, willekeurige naam en dan zal het wel goed zijn?

RailPocket zal het goedkeuren, dat sowieso. Goede reis verder, MENEER (sneer, dank je!)..

Maar wat als ik niet diegene op die e-ticket ben? Hoe vaak vragen jullie dus om een legitimatie eigenlijk?
icon

Beste antwoord door Slidestops 30 juli 2017, 07:34

Geboortedatum staat er inderdaad op. Verder is het bij controle kijken of wat de railpocket uitleest klopt met wat er op het e-ticket staat. Vervolgens is het voor mij een gevoelskwestie. Als ik het gevoel heb dat er iets niet klopt, of als ik afwijkend gedrag zie vraag ik om een ID.

Mocht ik toestaan dat iemand reist op een andere manier met een e-ticket (als pdf op telefoon of screenshot oid) zal ik, als ik het al toesta, altijd om ID vragen.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Geboortedatum staat er inderdaad op. Verder is het bij controle kijken of wat de railpocket uitleest klopt met wat er op het e-ticket staat. Vervolgens is het voor mij een gevoelskwestie. Als ik het gevoel heb dat er iets niet klopt, of als ik afwijkend gedrag zie vraag ik om een ID.

Mocht ik toestaan dat iemand reist op een andere manier met een e-ticket (als pdf op telefoon of screenshot oid) zal ik, als ik het al toesta, altijd om ID vragen.

Reageer