beantwoord

dag te vroeg

• 12 september 2019
  • 29 reacties
  • 817 Bekeken

Reputatie 1
  • Stapt net in
  • 2 reacties
Ik heb nu net om 22.17 uur een retour Dordrecht Arnhem besteld on line. Ik had hem op 13 september gezet, maar op de ticket staat nu geldig op 12 september en dat is dus vandaag. Hoe lang is mijn ticket geldig, m.a.w. kan ik morgen zonder zorgen naar Arnhem?
icon

Beste antwoord door Rizana NS 13 september 2019, 10:21

Goedemorgen Bodi, welkom bij de NS Community.

Wat jammer dat je de verkeerde datum hebt ingevoerd. Ondanks dat het misschien niet aannemelijk is dat je rond die tijd die reis maakt , ben je wel akkoord gegaan met de voorwaarden van het E-ticket. Het is aan de medewerker die je spreekt of je wel of geen coulance krijgt.

@Bodi geen zorgen, maar je moet dus wel nog even een ticket/couponcode voor de 13e regelen dus.

Die krijg je zeker, als je even belt 030 751 5155 en de situatie uitlegt (en/of verwijst naar dit topic of als je het even via Twitter DM doet)

Het is niet zeker dat Bodi een couponcode krijgt. Dit is dan coulance van de medewerker.
Bekijk origineel

29 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Het is dan geldig tot 13 december 04:00, maar als je het net gekocht hebt en er ineens 12 september (vandaag) op staat dan neem even contact op met de Klantenservice.

Via telefoon 030 751 5155 of Twitter is het snelst (de Chat nog open tot 23:00, dat gaat hem dus niet meer worden).

Je krijgt geen geld terug maar een nieuwe couponcode om die voor morgen te verzilveren. Dat kan ook morgenochtend nog eventueel. Hou je ordernummer bij de hand.
Reputatie 7
Badge +3
Jouw ticket is tot 4.00 uur geldig op 13 september.
Als je het nog niet gedaan hebt, open het ticket niet. Neem zo snel mogelijk contact op met de NS klantenservice telefonisch, via Twitter of Facebook. Gezien tijdstip van bestellen zou je geen retour reis nog kunnen afleggen. Mogelijk kunnen zij je tegemoet komen.
Reputatie 7
Badge
Hoop voor dat het lukt @Bodi immers volgens de voorwaarden kan er na opening E-ticket niets meer veranderd worden.
Immers je kan hem ook reeds vandaag gebruikt hebben.
Laat je nog even weten of het gelukt is ?
Reputatie 1
Ik heb het Ideal bewijs dat ik om 22.00 uur vanavond de ticket heb betaald, dus moet ik nu op de trein stappen naar Arnhem en dan pleeg ik fraude inderdaad.
NS reageert star en houdt voet bij stuk. Het is mijn eigen verantwoording en een fout maken is niet geoorloofd. En je weet bij de NS maken ze nooit fouten😂
Dank je wel voor je belangstelling!
Badge +3
Immers je kan hem ook reeds vandaag gebruikt hebben.
Laat je nog even weten of het gelukt is ?

Werkelijk? Een om 22:17 besteld e-ticket retour Dordrecht - Arnhem voor 'vandaag' terwijl je morgen (vrijdag de 13e) bedoelde?

Ten eerste lukt dat niet meer (dank @MoDe) en ook al is er op gereisd (waar en door wie wordt dat geregistreerd?) maakt niets uit.

Dit is gewoon 100% gevalletje coulance.. Als het verhaal van @Bodi klopt, om 22:17 besteld voor retour Dordrecht - Arnhem. Dat is namelijk totaal onmogelijk vandaag nog!

En als het dus morgen moet zijn, wat is dan het probleem om een nieuwe code uit te geven voor de juiste datum (de 13e dus)?

Spijkers en laag water of hoe de vork in de schoen steekt voor @AbbeyRoad dus.

Theorie en praktijk was eerder vandaag al op gewezen (dhr/mevr. Chen Chun of Shen/Shun of zo dus, samen met twee betaalde e-tickets maar per ongeluk verzilverd op dezelfde naam op een heel kort traject). Dat is dus geen enkel probleem ondanks een 'afwijking' in de tenaamstelling.

Geen HC die daar ooit over zal vallen. Geloof me (of gewoon bij voorbaat niet, zoals je gebruikelijke houding tegenover mij is, best wel vaak vind ik) 😴
Badge +3
@Bodi geen zorgen, maar je moet dus wel nog even een ticket/couponcode voor de 13e regelen dus.

Die krijg je zeker, als je even belt 030 751 5155 en de situatie uitlegt (en/of verwijst naar dit topic of als je het even via Twitter DM doet)

Wat jammer dat je de verkeerde datum hebt ingevoerd. Ondanks dat het misschien niet aannemelijk is dat je rond die tijd die reis maakt , ben je wel akkoord gegaan met de voorwaarden van het E-ticket. Het is aan de medewerker die je spreekt of je wel of geen coulance krijgt.

Het is niet zeker dat Bodi een couponcode krijgt. Dit is dan coulance van de medewerker.
Reputatie 6
Het blijft een gedoe met die E-tickets, de community staat vol met vragen om data-aanpassing na foutjes enz... @Bodi, ik hoop dat je nog iets geregeld hebt kunnen krijgen. Tip: koop de volgende keer een los kaartje uit de automaat op de reisdag zelf en laat die E-tickets lekker voor wat ze zijn.
Reputatie 7
Badge
Ondanks dat het misschien niet aannemelijk is dat je rond die tijd die reis maakt , ben je wel akkoord gegaan met de voorwaarden van het E-ticket. Het is aan de medewerker die je spreekt of je wel of geen coulance krijgt. Het is niet zeker dat Bodi een couponcode krijgt.

Bedankt voor deze duidelijke aanvulling.
Reputatie 4
Dit kan gezien worden als regelknechterij van de bovenste plank. Zeker als fraude uitgesloten kan worden geacht is er geen enkele andere reden te bedenken om fouten niet recht te zetten. Dit blijkt ook niet te stroken met het beleid van NS zoals eerder hier uit de doeken gedaan door @Jouke NS.

Dit platform is een klant helpt klant forum en niet een “klant” nept klant forum, beste @AbbeyRoad
Reputatie 6
Badge
Zeker als fraude uitgesloten kan worden geacht is er geen enkele andere reden te bedenken om fouten niet recht te zetten.

Faude kan natuurlijk niet uitgesloten worden. Je kunt hem gebruiken als enkele reis en daarna nog een keer als retour met je nieuwe couponcode.
Reputatie 4
@masd Je hebt gelijk, fraude kan waarschijnlijk, in geen enkele situatie, helemaal worden uitgesloten. Heb er (nagenoeg) uitgesloten van gemaakt 😐 !

@AbbeyRoad adviseer je om rekenschap te geven van het NS-beleid !
Reputatie 2

Gezien de vele verhalen/problemen over de aanschaf op late uurtjes voor de volgende dag: heel begrijpelijk dat men gewoon verwacht dat het morgen ingaat. De NS denkt in termen van: de huidige dag eindigt om 4.00u de volgende dag. Zo denkt een mens niet, maar gewoon (heel logisch) dat een nieuwe dag op 0.00u begint.

Dan is de oplossing heeeeeeeel simpel: vul geen voorgekauwde datum in. De velden moeten helemaal leeg zijn. Je kan een klein kalender tonen waarop men zelf een datum kan aanklikken.

Men denkt nog op vrijdag 13 september om 0.05u dat vrijdag de 13e pas morgen is. Immers, als men om 0.30u naar bed gaat, kus je je partner, zegt "welterusten en morgen gaan we lekker naar Zandvoort". De overgang van vandaag naar morgen is de slaapperiode.

Is het (toevallig) vandaag en het is inmiddels 0.05u, geef dan duidelijk aan dat het nog slechts een paar uur geldig is, nl. nog 3 uren en 55 minuten. Vermeld daarbij heel duidelijk de datum die eigenlijk al om is. Niet als 12-09-2019, maar als donderdag 12 september 2019.

Het is misschien een idee om een pschyoloog/gedragsdeskundige in te schakelen. Leg hem/haar alle problemen over verschil van meningen/gedachten uit deze NS-community voor. En het zal NS vast verbazen hoeveel zaken voor verandering vatbaar zijn. Jullie kijken puur naar de data, maar bekijk jullie systeem ook eens van de menselijke kant. Ze lopen zeker niet gelijk. Hiermee kunnen jullie zeker heel wat goodwill kweken. Reageer eens proactief ipv steeds veel tijd insteken in het afwijzen van de klachten. Uiteindelijk levert dat jullie op termijn veel voordeel op.

Hier een link naar een (ruwe) voorbeeld hoe men dit professioneel kan oplossen. Ik heb het even snel opgezocht, maar er zijn vast nog meer andere (betere) voorbeelden:

https://www.frankwatching.com/archive/2018/06/14/de-psychologische-principes-die-contentmarketing-kunnen-verbeteren/
Reputatie 7
Badge +3
@Valewijn
Sommige mensen moeten misschien geen etickets kopen maar kunnen beter een ticket in de automaat kopen.
Reputatie 7
Badge
Het bestelsysteem voor E-tickets is zeer duidelijk, daar hoeft echt geen psycholoog naar te kijken.
Als een aspirant reiziger al niet de juiste reisdagen kan invullen, is het misschien verstandig verre te blijven van E-tickets en gewoon te reizen op chipkaart, kaartje uit de automaat of via het loket.
Dat is dan al moeilijk genoeg.
Reputatie 4
Het bestelsysteem voor E-tickets is zeer duidelijk, daar hoeft echt geen psycholoog naar te kijken.
Als een aspirant reiziger al niet de juiste reisdagen kan invullen, is het misschien verstandig verre te blijven van E-tickets en gewoon te reizen op chipkaart, kaartje uit de automaat of via het loket.
Dat is dan al moeilijk genoeg.

Het bestelproces van actietickets is onlangs verbeterd maar de bestelwijze van reguliere e-tickets is, ondanks belofte, nog altijd niet aangepast.
Reputatie 4
@Valewijn

Sommige mensen moeten misschien geen etickets kopen maar kunnen beter een ticket in de automaat kopen.

Het probleem beperkt zich helaas niet tot de etickets. Iemand met gezond verstand en een integrale blik zou al de nodige verbeteringen kunnen aanbrengen.
Reputatie 7
Badge +3
In de meeste gevallen gaat het ook niet om fouten maar om mensen die hun reisplannen willen veranderen.
Reputatie 4

Het bestelsysteem voor E-tickets is zeer duidelijk, daar hoeft echt geen psycholoog naar te kijken.In de meeste gevallen gaat het ook niet om fouten maar om mensen die hun reisplannen willen veranderen.

Correct ! En in sommige gevallen gaat aan het willen een moeten vooraf. Het is dan aan NS om daarover te beslissen en niet aan bijvoorbeeld @ AbbeyRoad.
Reputatie 7
Badge
Het is dan aan NS om daarover te beslissen en niet aan bijvoorbeeld @ AbbeyRoad.

@BrunoEst voordat je me nog meer in de schoenen schuift, lees mijn berichten nog even door. Ik antwoorde slechts in de geest van de toepasselijke voorwaarden E-ticket.
Ik beslis hier niets, in tegenstelling tot @Robert B welke collance eist, geef ik slechts aan wat er in de voorwaarden staat, niets meer, niets minder.
Dat de klantenservice anders doet in sommige situaties is alleen maar zeer klantvriendelijk !
Reputatie 4
@AbbeyRoad

Heb voldoende berichten van jou gezien om te weten dat je klanten maar al te graag duidelijk maakt dat er niets te wijzigen valt, terwijl je ook heel goed weet dat NS in bepaalde gevallen coulance verleent.

Als je, naar mijn mening, de intentie hebt om klanten te helpen dan wijs je niet enkel op de voorwaarden maar verwijs je ook naar de Klantenservice.
Reputatie 7
Badge +3
Beetje liever voor elkaar in de off topic discussie. Er is een antwoord gegeven, de rest is niet meer relevant, behalve een terugkoppeling van @Bodi
Reputatie 4
Beetje liever voor elkaar in de off topic discussie. Er is een antwoord gegeven, de rest is niet meer relevant, behalve een terugkoppeling van @Bodi

Beetje liever voor de klant graag, niet elke klant is een fraudeur. De rest is zeker van belang, daar het een steeds terugkerend probleem betreft. Zo ook in dit topic.
Reputatie 7
Badge +3
Beetje liever voor de klant graag, niet elke klant is een fraudeur. De rest is zeker van belang, daar het een steeds terugkerend probleem betreft. Zo ook in dit topic.
Het heeft niet alleen met mogelijke fraude te maken maar ook met beperkende commerciële voorwaarden die van toepassing zijn op goedkope aktiekaartjes. En die beperkingen zijn logisch gezien de lage prijs van deze kaartjes.

Daarnaast wordt in de voorwaarden voor etickets heel duidelijk vermeld dat eenmaal gekocht de kaartjes niet meer veranderd kunnen worden. Dat sommige mensen de voorwaarden niet wensen te lezen of denken dat die niet voor hen gelden lijkt me hun eigen probleem.
Reputatie 7
Badge +3
@Tamzin het gaat om dit topic om een retour voor voltarief.

Reageer