dag ticket | NS Community
beantwoord

dag ticket

  • 21 December 2021
  • 7 reacties
  • 260 Bekeken

Als je een dag ticket koop hoe kom je de poortjes door bij de Centraal?

icon

Beste antwoord door Denice NS 21 December 2021, 21:45

Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Damien23452q. Welkom bij de Community!

Als je een ticket online of via onze app koopt dan kan je de QR-code op het ticket scannen bij de poortjes om deze te openen. Tickets die je koopt via de automaat op het station bevatten een chip die ervoor zorgt dat de poortjes openen wanneer je het ticket scant.

Reputatie 7
Badge +4

Neem een poortje met Scan ticket met een kunststof plaat. Op de grote stations zijn doorgaans alle poortjes geschikt voor het uitlezen van QR-code. Het is niet helemaal helder welk station u bedoelt.

Reputatie 7
Badge +3

Waren het niet de stations waar internationale treinen stoppen de stations waar alle poortjes een glasplaat hebben?

Reputatie 7
Badge +4

Zeker. Maar er is ook Eindhoven Centraal en daarvan is het me niet bekend. Het is wel Centraal maar geen reguliere internationale trein die er stopt, bij mijn weten. De vier grote steden hebben het wel. Het is natuurlijk ook handig dat te doen op de stations met internationale treinen. Grote verbetering met het begin.We kunnen pas een antwoord geven als we weten welk centraal station wordt bedoeld.

@Robert B zal vast wel weten hoe het zit met de poortjes in Eindhoven.

Badge +3

Zeker. Maar er is ook Eindhoven Centraal en daarvan is het me niet bekend. Het is wel Centraal maar geen reguliere internationale trein die er stopt, bij mijn weten.

Op stations waar internationale treinen stoppen hebben alle poortjes een ‘scan ticket’ optie.

Eindhoven telt niet mee (weliswaar Centraal) maar heeft op ongeveer de helft van de tientallen poortjes een scanner voor tickets met blokjescode.

Alle bussen in en rond Eindhoven ook, mocht je toevallig op een e-ticket reizen naar Airport of zo.

Reputatie 7
Badge +1

OP de papieren versie van die tiketjes staat zelfs een soort STRIP-rebus over hoe er mee te handelen. Maar ach, dat is maar papier blijkbaar…………….

Reputatie 7
Badge +4

Zeker. Maar er is ook Eindhoven Centraal en daarvan is het me niet bekend. Het is wel Centraal maar geen reguliere internationale trein die er stopt, bij mijn weten.

Op stations waar internationale treinen stoppen hebben alle poortjes een ‘scan ticket’ optie.

Eindhoven telt niet mee (weliswaar Centraal) maar heeft op ongeveer de helft van de tientallen poortjes een scanner voor tickets met blokjescode.

Alle bussen in en rond Eindhoven ook, mocht je toevallig op een e-ticket reizen naar Airport of zo.

Het ging er puur om dat TS het alleen had over Centraal en dat je dan geen antwoord kunt geven dat er altijd alleen maar Scanpoortjes zijn, zoals op de stations met internationale treinen. 

Veel Amsterdammers denken wat regionaal, de kans dat het Amsterdam Centraal was is natuurlijk wel aanwezig.:innocent:

 

 

Reageer