beantwoord

"Dag Voordeeluren" kaart.

Ik heb twee van onderstaande dagkaarten ontvangen als goedmakertje voor de vele werkzaamheden in het weekend.
Als ik met deze kaarten voor 06:30 uur incheck mag ik dan de gehele spits blijven reizen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 14 juli 2016, 23:01

Ja, u kunt zonder problemen blijven reizen als de spits begint en u voor de spits hebt ingecheckt. Alleen het tijdstip van inchecken is van belang. Merk op dat u dus niet tijdens de spitsuren kunt overstappen op een andere treinvervoerder, want dan zou u in de spitsuren opnieuw moeten inchecken en dat is niet mogelijk.
Bekijk origineel

18 reacties

Badge +3
Ja, u kunt zonder problemen blijven reizen als de spits begint en u voor de spits hebt ingecheckt. Alleen het tijdstip van inchecken is van belang. Merk op dat u dus niet tijdens de spitsuren kunt overstappen op een andere treinvervoerder, want dan zou u in de spitsuren opnieuw moeten inchecken en dat is niet mogelijk.
Voor 01-09-2016: Ja, mits u niet tussentijds moet uit- en inchecken (omdat u van vervoerder wisselt, gesloten poortjes passeert bij een overstap van NS naar NS of omdat u in een andere richting verder reist).
Na 01-09-2016: Ja, mits u niet van vervoerder wisselt.
Bedankt voor het snelle reageren. Ik moet zeggen dat ik al een tijdje mee lees op dit forum en er echt de waarde hiervan ben gaan inzien. Zal vanaf nu, waar mogelijk, zelf ook een bijdrage proberen te leveren aan dit forum.
Goede vraag. Er staat "Dag Voordeeluren", maar de genoemde geldigheidstijden komen niet overeen met de Voordeeluren. 😠
Mijn eerdere reactie was overigens onder de aanname dat het "van-rit-naar-reis"-principe ook wordt doorgetrokken naar eenmalige chipkaarten. In de, tot op heden uiterst karige informatie over deze tariefwijziging, is hier echter nog met geen woord over gerept.
In de begeleidende brief stond trouwens dat de kaarten doordeweeks pas na 9:00 uur geldig zijn.
Goede vraag. Er staat "Dag Voordeeluren", maar de genoemde geldigheidstijden komen niet overeen met de Voordeeluren. :@

Je bent niet de enige die zich dat afvraagt. Ik herken de combinatie tussen tekst en soort kaart ook niet. Ik kan hier ook weinig zekerheid over geven nu.
Reputatie 6
Badge +2
Goede vraag. Er staat "Dag Voordeeluren", maar de genoemde geldigheidstijden komen niet overeen met de Voordeeluren. :@
Je bent niet de enige die zich dat afvraagt. Ik herken de combinatie tussen tekst en soort kaart ook niet. Ik kan hier ook weinig zekerheid over geven nu.

De naam komt denk ik van het feit dat deze kaart ook verkrijgbaar is als papieren Keuzedag bij het Voordeelurenabonnement (https://www.ns.nl/producten/toevoegingen-aan-uw-abonnement/p/dag-voordeelurenkaart). Het is inderdaad wel erg verwarrend.
De AH actiekaart wordt ook zo genoemd, alleen de tijden kan ik niet plaatsen, want ook een Keuzedag VDU is bij mijn weten pas geldig na 09.00 uur.
Reputatie 6
Badge +2
een Keuzedag VDU is bij mijn weten pas geldig na 09.00 uur.
Voor een Dag Voordeelurenkaart is dit anders (voor zover uit alle rommelige en tegenstrijdige informatie is af te leiden). https://www.ns.nl/producten/toevoegingen-aan-uw-abonnement/p/dag-voordeelurenkaart:

''Wanneer reist u op een Dag Voordeelurenkaart met korting? [''met korting'' moet zijn ''vrij'']

Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 en na 9.00 uur. (..)''

Zie ook https://forum.ns.nl/abonnementen-2/voorwaarden-verschillende-soorten-keuzedagen-19417.
bijdragevandennis
Het is mij nog niet opgevallen overigens en heerlijk duidelijk weer pffff. Bedankt Dennis.
De voorwaarden van de Dag Voordeelurenkaarten zijn met de meest recente versie van de Productvoorwaarden Voordeelurenabonnement op een nogal merkwaardige manier gewijzigd voor wat betreft de dagen en tijden waarop het geldig is. Kortweg: niet tussen 4:00 en 9:00 behalve op weekenddagen en de meeste feestdagen die voor 'nieuwe' abonnementen gelden, inclusief Koningsdag, maar exclusief Tweede Kerstdag. Zie: https://forum.ns.nl/acties-uitjes-10/geldigheid-dagkaart-voordeeluren-25891

@Loes en collega's: Succes!
Reputatie 6
Badge +2
De voorwaarden van de Dag Voordeelurenkaarten zijn met de meest recente versie van de Productvoorwaarden Voordeelurenabonnement op een nogal merkwaardige manier gewijzigd
Dat was al in de versie van augustus 2015, en is al besproken in https://forum.ns.nl/abonnementen-2/voorwaarden-verschillende-soorten-keuzedagen-19417. Fouten zijn erkend, maar de foute tekst is wel gehandhaafd. Ook Eerste Kerstdag ontbreekt (is in 2016 wel een zondag, maar de feestdagen zijn jaaroverstijgend geformuleerd).
bijdragevandennis
Reputatie 6
Badge +2
Ook Eerste Kerstdag ontbreekt
En Nieuwjaarsdag.
bijdragevandennis
Dat was al in de versie van augustus 2015, en is al besproken in https://forum.ns.nl/abonnementen-2/voorwaarden-verschillende-soorten-keuzedagen-19417. Fouten zijn erkend, maar de foute tekst is wel gehandhaafd. Ook Eerste Kerstdag ontbreekt (is in 2016 wel een zondag, maar de feestdagen zijn jaaroverstijgend geformuleerd).
bijdragevandennis

Sorry, dan mis ik kennelijk een versie. De 'vorige' versie waar ik aan refereerde heeft geen documentdatum, maar volgens de inleidende tekst moet hij van na 1 januari 2015 zijn:

De belangrijkste inhoudelijke veranderingen ten opzichte van de vorige versie zijn de opname van anti-frauderegels, opname van regels over een eventuele prijsverhoging, en het vervallen van korting op papieren vervoerbewijzen (in april 2014) en de opname van regels n.a.v. de introductie van de Dag Voordeelurenkaart (in januari 2015). Bij het reizen met uw Voordeelurenabonnement geldt een in- en uitcheck-verplichting, waarbij u met korting reist als u incheckt in de Voordeeluren.

Als het al de tweede versie is waar deze fouten in staan, is het des te kwalijker.
Ik heb twee van onderstaande dagkaarten ontvangen als goedmakertje voor de vele werkzaamheden in het weekend.
Als ik met deze kaarten voor 06:30 uur incheck mag ik dan de gehele spits blijven reizen?

Nog even voor de goede orde. Kan ik er van uit gaan dat het bovenstaande toegestaan is?
Klopt! Het moment van inchecken is bepalend. Het moet vóór 06:35. We hanteren 5 minuten speling.
Klopt! Het moment van inchecken is bepalend. Het moet vóór 06:35. We hanteren 5 minuten speling.

Dank voor de bevestiging Klaas-Jan!

Reageer