beantwoord

Dagje uit voordeeluren wilde niet uitchecken

• 17 januari 2020
  • 5 reacties
  • 133 Bekeken

Op 27-12-2019 heeft mijn vrouw Dagretour voordeeluren treinticket van Hoor naar Den Haag gebruikt.

Van Hoorn naar Den Haag werkte de ticket zonder problemen.

Echter toen ze terug ging van Den Haag naar Hoorn kon ze wel in Den Haag inchecken ,maar toen ze in Hoorn wilde uitchecken weigerde de ticket  en was ze gedwongen om haar OV-kaart te gebruiken , waarvan direct 20 euro wel afgehaald.

De ticket nr is 155***** geldig op 27-12-2019.

Mijn vraag is hoe zij deze 20 euro weer terug kan krijgen, want nu kostte het dagje uit 19,95 euro + 20,00=39,95 euro en dat lijkt mij niet voordelig.

icon

Beste antwoord door Jouke NS 17 januari 2020, 19:47

Hallo FBeets en welkom bij de NS Community. 

Zoals Loes al aangeeft kun je hiervoor onze Klantenservice benaderen. Zij helpen je graag verder! 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5

In Hoorn zijn poortjes dus een e-ticket zou moeten werken. 

Reputatie 7
Badge +3

Met een  e-ticket kan niet in of uitgecheckt worden. De code op het ticket is om poortjes te openen. De code werkt alleen bij poortjes waarop 'scan,ticket' staat. Mogelijk stond u bij het verkeerde poortje.

U kunt het beste contact opnemen met NS klantenservice.

Reputatie 5

Lijkt me overigens zeer sterk dat ze in dHg wel had kunnen inchecken, want dat kan simpelweg niet met die geprinte briefjes en in den Hg, beide grote stations, staan alle poortjes gewoon nog steeds open. Die printjes met de QR-code erop hebben enkel nut om sommige poortjes te openen als dat moet-zoals in Hoorn, en dat kan dus niet bij elk poortje-wat er ook op gedrukt staat.

Maar ik weet-de meeste mensen denken dat elke zwaai naar zoń paal als incheck geldt. En om geheel volgens de regels te kunnen reizen moet je een cursus van meerdere uren volgen waarbij NS alleen achteraf meesmuilend vertelt dat je het verkeerd hebt gedaan.

Hallo FBeets en welkom bij de NS Community. 

Zoals Loes al aangeeft kun je hiervoor onze Klantenservice benaderen. Zij helpen je graag verder! 

Klantenservice kan dit rechtzetten voor u. Mocht dit nogmaals gebeuren, er staat een grijze informatiezuil bij de poortjes en die kunnen u op afstand helpen. Dan hoeft u geen onnodige checkout te maken.

Reageer