beantwoord

Dagkaart

Ik had voor vandaag 2 dagkaarten besteld, maar door ziekte heb ik die dagkaarten niet kunnen gebruiken. Het probleem is dat ze wel vandaag geldig waren. Maar omdat ik ze niet heb gebruikt, vroeg ik me af of ik die dagkaarten op een andere datum toch nog kan gebruiken. Omdat ik ze al wel betaald hebt.
icon

Beste antwoord door Tamzin 29 oktober 2017, 19:40

Als het wegwerpchipkaarten zijn en er niet mee is ingecheckt kunt u zich bij het loket melden en ze eventueel inwisselen. Als het e-tickets zijn (al dan niet in de app) is niet controleren of ze wel/niet zijn gebruikt en dan is er geen mogelijkheid tot restitutie of gebruik op een andere dag i.v.m. het risico op fraude.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Als het wegwerpchipkaarten zijn en er niet mee is ingecheckt kunt u zich bij het loket melden en ze eventueel inwisselen. Als het e-tickets zijn (al dan niet in de app) is niet controleren of ze wel/niet zijn gebruikt en dan is er geen mogelijkheid tot restitutie of gebruik op een andere dag i.v.m. het risico op fraude.
Reputatie 6
Badge +1
Je hebt 2 dagkaarten geldig voor vandaag en jij was ziek en wilt geld terug voor beide dagkaarten? Met een dagkaart kun je de hele dag door het hele land reizen, dus je had er voor jezelf maar 1 nodig. Neem aan dat die 2e voor een ander bedoeld was, was diegene dan ook ziek?
Dat staat er niet, er staat door ziekte.

Los daarvan reizen mensen vaak samen natuurlijk.

Niet dat dat veel uitmaakt qua restitutie, zie daarvoor de reactie van Tamzin.
Hallo juliavanzetten en welkom op het NS Forum,

Zoals al aangegeven kan je een e-ticket na het openen niet meer wijzigen of annuleren. Dit betreft namelijk een zichtbewijs en is daardoor echt fraudegevoelig. Ik snap dat je dit liever anders had gezien.

Reageer