beantwoord

dagkaart

• 15 juli 2021
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Als ik een dagkaart bestel vanaf Rozenburg naar Gorinchem is mijn kaartje dan ook geldig in de bus,metro,trein

icon

Beste antwoord door Thom 16 juli 2021, 00:05

Nee, helaas voor u,  de dagkaart is alleen geldig in de trein. Een jongerendagkaart is zelfs alleen geldig bij NS.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nee, helaas voor u,  de dagkaart is alleen geldig in de trein. Een jongerendagkaart is zelfs alleen geldig bij NS.

Reputatie 7
Badge +3

En dat betekent dat een jongerendagkaart dus ook niet geldig is in de trein van Dordrecht naar Gorinchem. 

Reputatie 6
Badge

ER is ook een andere optie die mogelijk geld bespaart: voor de prov. Zuid-Holland bestaat nl OOK een dagkaart bustrammetro, dus NIET trein, die 14.50 kost en zelfs geen spitsbeperking heeft.

U kunt met de EBS bus naar Spjikenisse, met die RET-metro naar Zuidplein en met een snel;bus van Q-buzz naar Sliedrecht-Gorkum, dat is zelfs vrijwel even snel als dat stukkie trein (bvbh Lombardijen-Dordt-Gorkum). Het lijkt me, maar dat hangt ervanaf of U leeftijdskorting heeft, dat dit voor een retour voordeliger is als alles op saldo reizen.

OF u kunt fietsen/lopen naar die pont, naar Maassluis (de Maarten van 't Hart geboortestad) en dan is het daar al lang geen trein meer, maar ook RET-metro

Reageer