beantwoord

Dagkaart en dalurenkorting

• 24 juli 2015
  • 3 reacties
  • 152 Bekeken

In de automaat kan ik geen dagkaart met dalurenkorting kopen. In de reisplanning staat de korting op de dalurenkaart wel vermeld. Ik heb een dalurenkaart 1e klas en heb nu een dagkaart 2e klas gekocht en zit nu in de 1e klas. Heb ik correct gehandeld?
icon

Beste antwoord door ErikVD 24 juli 2015, 09:53

Als je een dalurenkaart hebt check je toch gewoon in en uit met je OV-chipkaart?

Je hebt nu een dagkaart 2e klas gekocht en reist 1e klas ... dan word je zo dadelijk bij de controle waarschijnlijk verwezen naar de 2e klas coupe als je al geen boete krijgt. Je mag met de dagkaart die je nu hebt niet in de 1e klas coupe zitten.
Bekijk origineel

3 reacties

Als je een dalurenkaart hebt check je toch gewoon in en uit met je OV-chipkaart?

Je hebt nu een dagkaart 2e klas gekocht en reist 1e klas ... dan word je zo dadelijk bij de controle waarschijnlijk verwezen naar de 2e klas coupe als je al geen boete krijgt. Je mag met de dagkaart die je nu hebt niet in de 1e klas coupe zitten.
Reputatie 6
Badge +2
Er is tegenwoordig inderdaad geen reguliere dagkaart met dalurenkorting meer.
Leuke naam trouwens van TS. Mocht je een UVB hebben gekregen omdat je onterecht in de 1e klas zat, wel op tijd betalen!

Reageer