beantwoord

Dagkaart geldig op iPhone

• 15 July 2015
  • 5 reacties
  • 258 Bekeken

Hallo allemaal ik heb een dringende vraag, ik heb laatst een NS dagkaart gekocht en kom nu op het laatste moment achter dat ik een eticket moet printen. Jammer genoeg heb ik op dit moment geen printer tot beschikking. Is mijn dagkaart ook gewoon geldig op mijn iPhone want ik heb die wel kunnen downloaden.
icon

Beste antwoord door Thom 16 July 2015, 00:25

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het mag niet, het is gewoon geen geldig vervoersbewijs. De negen echtheidskenmerken zijn dan niet te controleren. Het is al wel mogelijk in het verkeer tussen Nederland en België middels NSInternational en als u gebruik maakt van de Handyticket in Duitsland.

U loopt een grote kans bekeurd te worden, de conducteur moet iedereen van een geldig vervoersbewijs voorzien - en dat heeft u niet. Het kost u 35 euro plus de ritprijs.

Ik zou de gok niet nemen, meerdere mensen hier op het forum gaven aan bekeurd te zijn en dat is een beetje zonde van het geld. Mogelijk heeft u een kennis die wel over een printer beschikt. U mag uw e-ticket doorsturen en door een ander laten afdrukken.

Het is niet bekend of en wanneer de mogelijkheid komt om met een ticket op de smartphone te reizen.
Best raar dat je bij o.a. KLM met een aztec code van je e-ticket tot in een vliegtuig kunt komen maar dat NS een systeem heeft ontwikkeld waarbij het ticket in A4 uitgeprint MOET worden.
Kijken die developers nooit eens bij de 'buren'?
Ook raar dat die "negen echtheidskenmerken" opeens niet meer relevant zijn als je begin- of eindstation in België ligt. Daar lijkt de bekende willekeur weer op te duiken.
Reputatie 1
Ook raar dat die "negen echtheidskenmerken" opeens niet meer relevant zijn als je begin- of eindstation in België ligt. Daar lijkt de bekende willekeur weer op te duiken.

Dat zijn kaartjes van NS International. Die hebben een andere code die wel te scannen zijn met een railpocket. De codes die op Nederlandse e-tickets staan zijn anders en kunnen voorlopig niet gescand worden. Ze zijn er wel mee bezig.

Dat zijn kaartjes van NS International. Die hebben een andere code die wel te scannen zijn met een railpocket. De codes die op Nederlandse e-tickets staan zijn anders en kunnen voorlopig niet gescand worden. Ze zijn er wel mee bezig.

Dan wordt het misschien tijd dat de NS eens samen gaat werken met haar zusje in plaats van dat ze allebei een ander wiel proberen uit te vinden? Het gaat immers om tickets die in dezelfde treinen geldig zijn en door dezelfde conducteurs (moeten) kunnen worden uitgelezen.

Reageer