beantwoord

Dagkaart van een bedrijf. Overstap na vier uur 's middags van Arriva naar NS

• 28 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 197 Bekeken

Ik had een dagkaart van een bepaald bedrijf. Ik reed met Arriva van Gorinchem naar Geldermalsen.
Ik arriveerde daar net na vier uur 's middags. Ik wilde verder met NS naar Alkmaar.
Ik vroeg aan de Arriva conducteur of deze situatie als één reis werd gezien of als een onderbroken reis
waardoor een incheck bij NS (na vier uur dus) niet meer mogelijk was.
Hij wist helaas geen antwoord op deze vraag.

Ik ben toen maar met de bus naar Utrecht gereden en heb daar nog een uur gewacht en kon toen na 6.30 uur inchecken voor de reis met NS naar Alkmaar.

Het zit me toch niet lekker achteraf. Had ik in deze situatie in Geldermalsen met NS verder kunnen reizen of was de reis onderbroken en was incheck (na vier uur) inderdaad niet meer mogelijk?
icon

Beste antwoord door Slidestops 28 oktober 2018, 16:26

In de spits kun je inderdaad niet overstappen van vervoerder. De spitsbeperking wordt per vervoerder apart bekeken.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Wanneer het een daluren dagkaart van bv AH of Kruidvat is dan is het inderdaad niet mogelijk tijdens de spits naar een andere vervoerder over te stappen. Er is wel een marge van 5 minuten.
Dan had ik toch met NS meegekund! Ik kwam namelijk 16.03 uur aan op station Geldermalsen.
De paaltjes stonden vlak voor de uitgang en had ik dus tijd genoeg voor de incheck.
Nou ja, volgende keer beter.
Bedankt voor deze aanvulling.
Reputatie 7
Badge +3
tot 16.04.59 was inchecken in ieder geval nog mogelijk geweest, daarna had u kunnen kijken welke melding de incheckpaal gaf: 'Inchecken niet mogelijk' of iets anders.
Dank je wel voor het vlotte antwoord. Het is nu duidelijk.
Reputatie 7
In de spits kun je inderdaad niet overstappen van vervoerder. De spitsbeperking wordt per vervoerder apart bekeken.

Reageer